Hitelkárosultak blogja

ONLINE SEGÍTSÉGKÉRÉS
végrehajtási ügyekben (klikk ide)
ONLINE SEGÍTSÉGKÉRÉS
egyéb ügyekben (klikk ide)

Hirdetés

Bemutatkozás

Kedves Látogatónk!

Oldalunk, a Hitelkárosultak blogja egy 2009-ben civil kezdeményezésre létrejött és 2021-ben is aktívan működő társadalmi fórum, amely lehetővé teszi az adóssággal küzdők számára, hogy az érintettek ajánlása által megismerjék azokat az ügyvédeket, adósságszakértőket, szervezeteket, akik a legjobb megoldásokat szállították az elmúlt tízenegy-két év során. Ők váltak a blog szakmai partnereivé 2012-től, így konkrét segítséget is nyújtanak a blog látogatói számára, Mindazok az ügyvédi irodák, követeléskezelési szakértők és szervezetek, akik 2012-óta a blog olvasói visszajelzései alapján a legsikeresebbnek és legmegbízhatóbbnak bizonyultak, az alábbi weboldalon lettek egybegyűjtve: bankihitelkaroslutak.hu 

Írásainkat megtalálja az Index címoldalán, a portfolio.hu-n, a bankihitelkarosultak.hu-n és más oldalakon.

Kérjük olvasson tovább...

A blog által ajánlott jogászok, bankügyi és követeléskezelésben járatos adósságszakértők 2009-óta foglalkoznak Magyarországon lakossági adósságkezeléssel. Olvasóink ajánlásai alapján ismerik azokat a megoldásokat, amelyekkel csökkenthető vagy véglegesen megoldható az adósságprobléma, akár végrehajtási eljárás alatt is. Mivel a követeléskezelés szakterületén több mint tizenkét éves gyakorlattal rendelkeznek, így jelentős (használható) kapcsolatrendszerük és válságkezelési tapasztalatuk halmozódott fel az adósságkezelési eljárások területén (peres vagy peren kívül egyaránt).

Keresse a bankihitelkárosultak irodáját, ahol az ügyének megfelelő ügyvédet, szakembert, vagy társaságot fogják kiajánlani Önnek.

Üdvözlettel, Hitelkárosultak blog szerkesztőség

Felhívás!

Hirdetés

https://bankihitelkarosultak.hu/peren-kivuli-egyezsegkotes/

Hitelkárosultak blogja

Padlóra küldött egy rosszul megválasztott hitel? Itt már mindent láttunk, neked is tudunk segíteni!

E-mail

 Bedőlt a hiteled? Kopogtat a végrehajtó? Keresed a megoldást? Lehet, hogy elévült a tartozásod? Nincs reménytelen helyzet! Írj nekünk, vagy látogass el a 2009-óta működő bankihitelkarosultak.hu weboldalra:

ELÉVÜLÉS ÉRVÉNYESÍTÉSE

ELÉVÜLÉSI IDŐK KISOKOS

MEGÁLLAPODÁS KÖVETELÉSKEZELŐVEL

VÉGREHAJTÁS FELFÜGGESZTÉS

ÍGY LEHET A VÉGREHAJTÁST FELFÜGGESZTENI-INGYENES EBOOK

MEGÁLLAPODÁS INTRUM ZRT-VEL

 

Facebook

Friss topikok

Címkék

adókedvezmény hitel (1) adósmentő csomag (1) adósság (2) aegon (1) ajánló (10) állami megoldás (1) árfolyamgát (4) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (2) árverezés (11) áthidaló kölcsön (4) átverés (6) autóhitel (1) autó hitel (2) axa (6) axa bank (1) bank (6) bankérdekek (1) bankfelügyelet (23) banki költségek (54) banki perek (5) bankok (3) bankszövetség (6) bank válaszol (6) bedőlt hitel (98) behajtás (33) bhke (1) budapest bank (3) Budapest Bank (1) céges sikersztori (1) cetelem (1) cib (4) citibank (1) credithill (20) családi csődeljárás (1) csalás (3) csok (1) devizahitel (268) devizahiteles ügyvéd (136) devizahitel állami megoldás (47) devizahitel egyezség (2) devizahitel európai bíróság (4) devizahitel hibás termék (4) devizahitel közérdekű kereset (1) devizahitel kúria (3) devizahitel megoldás (4) devizahitel megoldások (128) devizahitel per (144) devizahitel perek (5) devizahitel pertársaság (1) devizahitel semmis (2) devizahitel sikerek (3) devizahitel ügyvéd (4) devizahitel végrehajtás (3) devizahitel végrehajtás portfolioblogger devizahitel per hitel sikerek devizahitel megoldások devizahiteles ügyvéd (1) devizhaitel megoldások (2) devizhitel megoldások (1) diákhitel (2) egyoldalú szerződésmódosítás (17) eladósodás (72) elérhetőség (1) életbiztosítás (2) elévülés (14) elévülési idők (3) elévülés kisokos (2) elévülés megszakadása (4) elévült tartozás (8) előadás (1) előtörlesztés (1) erste (19) eszközkezelő (3) etikai kódex (3) Európai Bíróság (5) európai bíróság devizahitel (5) felhívás (3) fhb (1) fizetési meghagyás (5) fizetési moratórium (2) fizetési nehézség (118) FMH (1) fmh (1) folyószámlahitel (3) forinthitel (8) forintosítás (5) futamidő (2) gvh (1) gvh bírság (1) hazai bankok (4) hírek (15) hitelbírálat (4) hitelezés szigorítása (28) hitelfelvétel (1) hitelintézetek (1) hitelkárosultak (7) hitelkártya (5) hitelkiváltás (4) hitelösszevonás (3) hitelsikerek (35) hiteltörlesztési moratórium (6) hiteltörlesztési moratórium 2021 (4) hitel sikerek (134) hitel törlesztő részletek (1) humor (1) ingatlanpiac (2) Intrum (2) Intrum Justitita (2) jelzáloghitel (39) jövedelem letiltás (1) k&h (2) kapcsolat (1) kásler devizahitel (2) khr lista (3) kilakoltatás (1) kilakoltatás stop (1) követelé (1) követeléskezelők (2) közjegyzők (1) kúria (3) lakásárak (1) lakáshitel (81) lánctartozás (1) magyar (1) magyar bankok (4) Matolcsy (2) matolcsy (3) Mészáros Lőrinc (1) mkb (6) mkb bank (1) mnb (4) modern adósrabszolgaság (3) moratórium (7) ócsa lakópark (1) okirat-hamisítás (1) olvasói levél (94) orbán devizahitel (3) Orbán hitel (1) orbán viktor devizahitel (2) otp (10) otp bank (1) pénzügyi tanácsadó (15) peren kívüli egyezségkötés (1) portfolioblogger (370) pszáf (7) raiffeisen (6) robbantás (1) sajtóanyag (5) Schadl György (3) Schadl György és Völner Pál (3) segítség (56) sikersztori (1) szakértői sarok (12) személyes történet (2) személyi hitel (7) takarékszövetkezet (1) tanácsok (56) társadalmi szolidaritás (2) tartozás (39) tartozás elévülése (2) ucb (3) undefined (1) unicredit (1) üzenet (4) van megoldás (5) végre (1) végrehajtás (81) végrehajtási eljárás (10) végrehajtási jog elévülése (4) végrehajtási kifogás (2) végrehajtás elévülése (1) végrehajtás felfüggesztés (7) végrehajtás felfüggesztése (5) végrehajtás ha nincs semmim (1) végrehajtás leállítása (5) végrehajtás megszüntetése (6) végrehajtás megszűntetése (2) végrehajtó (8) végrehajtói botrány (1) végrehajtó botrány (2) végtörlesztés (9) vélemény (39) versenyhivatal (1) volksbank (1) Völner Pál (1) Címkefelhő

Portfolio Blogger

Portfolio hírbox

Fizethetek a semmire

2010.10.14. 09:17 | hitelkarosultak

Olvasónk úgy érzi, azért járt rosszul, mert a hitelfelvételkor nem tájékoztatták megfelelően.

2008 augusztusában vettem fel CHF alapú lakáshitelt jelzálogbejegyzéssel az MKB Banktól, akkor 3,1% kamat + 2,9% kezelési költség mellett. Új ügyfelük voltam, a hitelfelvétel miatt megszüntettem korábbi bankomnál mindent, és az MKB-nál nyitottam „kivételes” folyószámlát… stb.
Nemrég tudtam meg, hogy a hitelfelvételem időpontjában egy másik számlacsomag („exkluzív”) mellé a kezelési költség csak 1,7% volt.

Amíg a hitelt intéztük többször személyesen találkoztam a hitelügyintézővel és a fiók vezetőjével is, mert rengeteg kérdésem volt. Jeleztem nekik, hogy a kedvezőbb feltételek miatt hajlandó vagyok az összes pénzügyi dolgomat náluk intézni.
Ennek ellenére egyszer sem említették meg az „exkluzív” csomag meglétét és annak kedvező, 1,7%-os kezelési költségét, pedig a csomag feltételeinek meg tudtam volna felelni.

Jelen pillanatban a meglévő hitelem 4,15% kamat + 2,9% kezelési költség mellett törlesztem. Ez összesen: 7,05%. Az exkluzív csomagban a kamat 3,75%, a kezelési költség pedig 1,7%. Ez összesen: 5,45%. A hitelemet 144 Ft / CHF árfolyamon vettem fel, tehát egyáltalán nem mindegy, hogy 7,05% vagy 5,45% a költség.

Jeleztem a banknak, hogy szeretném, ha átsorolnának az „exkluzív” csomagba, mert minden feltételnek meg tudok felelni, de azt a választ kaptam, hogy csak új hitel felvételekor tudok oda átkerülni. (Ezt két éve miért nem mondták?)

Kérdésem, hogy tehetek-e bármit, van-e valamilyen jogi lehetőség, hogy a meglévő CHF hitelemet átsoroltassam a kedvezőbb csomagba. Hivatkozhatok-e a „teljes körű információadás” elmaradására vagy bármire?
A szakértő válasza:
Véleményem szerint alig van esélye arra, hogy hitelét "átsoroltassa" egy kedvezőbb csomagba.
Az exkluzív számlacsomag nyitása feltételekhez kötött. Azt, hogy 2008-ban megfelelt-e a számlanyitás feltételeinek, több mint két évvel később már igen nehéz bizonyítani. A számlanyitásnak ugyanis nem biztos, hogy 2008-ban is ugyanazok voltak a feltételei, mint ma.
Ezen kívül a feltételek teljes körű megléte még nem jelenti azt, hogy a kedvezményeket érvényesíteni is tudja. Mindenesetre abban a fiókban célszerű elkezdeni, ahol a hitelt felvette. Amennyiben úgy ítéli meg, hogy a bank eljárása nem volt megfelelő, a felügyeleti szervekhez fordulhat jogorvoslatért.

Címkék: olvasói levél lakáshitel tanácsok devizahitel mkb credithill banki költségek portfolioblogger

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hitelkarosultak.blog.hu/api/trackback/id/tr482370605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pénzkereskedő · http://www.nedolgozz.hu 2010.10.14. 10:05:46

Nem szabad egy banki ügyintéző gondosságára, hozzáértésére és jóindulatára bízni magadat. Ma már minden valamirevaló banknak minden üzletszabályzata, kondíciós listája stb. fent van a neten. Én ha bankba megyek, azzal kezdem, hogy innen tájékozódom. Sokszoros tapasztalat, hogy az ügyintézők is csak ennyi információval rendelkeznek, semmi többel. Ráadásul az esetek nagy részében a finom részleteket nem is értik, én szoktam elmagyarázni nekik is. Van, aki hálás érte, mások megsértődnek. :-)

hitelkarosultak · http://hitelkarosultak.blog.hu/ 2010.10.14. 10:26:06

@Pénzkereskedő: :) A legjobb, amikor pl. igényelnél egy bizonyos szolgáltatást, amire az ügyintéző azt mondja, hogy ilyen náluk nincs is. Erre te: de van, kérdezze csak meg. Megkérdezi, és tényleg van!

Mondjuk a poszt szerint még a fiókvezető sem említette a kedvezőbb lehetőséget, ami azért több, mint szomorú.

sópipa 2010.10.14. 10:26:28

Ez a post komoly?

Egy életre eladósítod magad, de arra nincs eszed, hogy kb 2-3 órát rászánj arra, hogy áttanulmányozd a bank kondíciós listáját? Minden banknak kint van a weboldalán....Mégis mit vártál, hogy számlanyitáskor egy fél napon keresztül felolvassák neked a kondíciós listát? Anyám borogass.....

hitelkarosultak · http://hitelkarosultak.blog.hu/ 2010.10.14. 10:47:51

@sópipa: Azért ez nem ilyen egyszerű. Mutass már egy olyan kondíciós listát, amiben benne vannak az aktuális akciók/kedvezmények...

Persze, lehet és kell is tájékozódni, de az ügyintézőtől, pláne a fiókvezetőtől azért elvárható lenne, hogy tisztában legyen a feltételekkel.

Pénzkereskedő · http://www.nedolgozz.hu 2010.10.14. 10:51:38

@hitelkarosultak: Nekem az a kedvencem, amikor egy igazi búrafrizurás hölgyhöz kerülök még a régi garnitúrából. Ők általában az átlagosnál is tájékozatlanabbak szakmai kérdésekben, ellenben sok évtizedes rutinnal tudják emelt hangon leugatni az akadékoskodó ügyfeleket. Ők tudnak nagyon zavarba jönni, amikor az első ránézésre könnyű prédának tűnő, udvarias, halk szavú ügyfél szerényen mosolyogva, de könyörtlen határozottsággal a fejükre olvassa, hogy fogalmuk sincsen arról, ami a feladatuk lenne. :-)

sópipa 2010.10.14. 11:18:22

@hitelkarosultak: Ha a kondíciós listában nem is de a Bank weboldalán, vagy a bankban a hirdetmények között biztosan megtalálható minden információ(ez PSZÁF előírás) Szóval csak egy kis utánajárás kéne.

Kicsit off: a nyáron két hétre nyaralni mentünk külföldre, kinéztünk egy remek szállodát és láttunk náluk egy remek akciót a weboldalukon (ha 6 napnál tovább maradunk, akkor olcsóbb, ill ingyen jakuzzi, vacsorához ingyen pia stb..), kértünk is tőlük írásban egy ajánlatot, megadtuk mettől-meddig lennénk és szépen adtak egy olyan ajánlatot, amiben semmilyen kedvezmény nem volt, vissza is írtunk, hogy láttunk egy akciót a weboldalukon és nekünk azt nem lehetne? Dehogynem! Volt a válasz, meg is küldték a kedvezményes árajánlatot, amivel jó pár Eurót spóroltunk...

Mindezt csak azért írtam le, hogy nemcsak Magyarországon és nemcsak a bankok nem közölnek minden információt. Az információnak utána kell járni, pláne egy több milliós üzlet esetén, ahol egy ilyenen százezreket bukhat vagy nyerhet az ember. Továbbra sem tudok ezért együtt érezni a post írójával.

Solid 2010.10.14. 13:39:29

Nos a hitelügyintéző droidnak fogalma sem volt/van, hogy milyen lehetőségeid vannak. A fiókvezetőnek pedig nagyon is tudomása volt, hogy milyen jobb lehetőségeid volnának, ezért kaptad a rosszabbat. Ezt összefoglalva banknak hívjuk ma Magyarországon.

karosszékely 2010.10.14. 13:40:22

A címet nem értem. "Fizethetek a semmire"?! Ez mégis hogy jön ehhez a poszthoz?

MNOP 2010.10.14. 13:47:14

2 embertípus van, a szocializmusban felnőtt idős, aki mindent elhisz, amit a TV-ben, rádióban, bankiügyintézőnél hall. A másik, a magyar viszonyokhoz könnyen alkalmazkodó, tissztességtelen, egy kis bónusz miatt könyörtelenül hazudozó vagy félrevezető.
A történetben ez a két típus találkozhatott.

hitelkarosultak · http://hitelkarosultak.blog.hu/ 2010.10.14. 16:14:00

@karosszékely: A poszt írója 1,6% kamatot fizet pluszban - a semmire.

karosszékely 2010.10.14. 19:19:47

@hitelkarosultak: Ezt remélem nem gondolod komolyan.

toyotaska 2010.10.15. 08:00:45

Az mkb nál az exkluzív számlacsomag privátbanki/prémiumbanki számla.

1. Feltételei vannak. Hitel állomány, megtakarítási állomány, nagy összegű jövedelem érkeztetés. Nem lehet csak úgy kérni.

2. Lehet, hogy az adott bankfiókban nincs is prémium/privátbanki szolgáltatás. Valószinűleg ezért nem ajánlották.

hitelkarosultak · http://hitelkarosultak.blog.hu/ 2010.10.15. 08:04:36

@karosszékely: Bocs igazad van, nem a semmire fizeti, hanem ennyibe kerül neki a hozzánemértő ügyintézés.

nezavarjmasokat 2010.10.15. 10:04:35

@hitelkarosultak: Tanulság: Hitel felvétele előtt olvasni, értelmezni.

doki1981 2010.10.15. 10:05:08

Kizártnak tartom, hogy úgy lett volna, ahogy a posztot beküldő írta. Minden fióki dolgozónak érdeke, hogy az ügyfeleknek a legjobb ajánlatot adják, hisz minél olcsóbb a hitel, annál biztosabb, hogy az először bejött érdeklődő visszajön és a kölcsönt ott veszi fel. A banki bónuszok nem függnek attól, hogy milyen árazású kölcsönt helyezett ki. Van tervszám a hitelállományra, megtakarítási állományra, stb., de ez független a hitel típusától.
A zótépét és a takszövöket leszámítva pedig a fióki hitelezési tanácsadók nagyon is jól felkészültek.

99%, hogy az olcsóbb árazású kölcsönre nem voltál jogosult.
1% esély van arra, hogy ráfáztál, de ha értesz a nethet alapszinten (márpedig értesz, hisz ezt a posztot beküldted), akkor rászánhattál volna 1 órát a bank honlapjának tanulmányozására.

Utólag, félinformációkat megadva gáz, hogy fröcsögsz. Holnap már azért is a bank lesz a hibás, mert hideg van?

csaa 2010.10.15. 10:34:24

@hitelkarosultak: És mivel Magyarországon az emberek nagy része még azt is nehezen méri fel, hogy mennyi jövedelmet tud megtakarítani törlesztésre, hogy a devizahitelnél gondolni kell az árfolyamváltozásra, vagy talán még a szerződést is lusta átnézni, így ezen valószínűleg hatalmas összegeket keresnek a bankok.

De nem csak a bankok, más szolgáltatók is, pl telefon, internet - mert nem szólnak, ha egy csomag elavul, ha nem figyelném folyamatosan a díjcsomagváltásokat, most pl háromszor annyit fizethetnék ugyanazért a sávszélességű netért. Nyitott szemmel kell járni a világban, és azzal sokat lehet spórolni.;)

nezavarjmasokat 2010.10.15. 13:16:28

@csaa: Így igaz! De aki nyitott szemmel jár a világban és értelmezni is képes az olvasottakat, az nem válik "hitelkárosulttá"! :-)

MártonFull 2010.10.15. 14:27:51

@doki1981: Igen sajnos sok mindenben igazad, van, az embereket megvakítja a Pénz aztán utólag meg már innen hiába ilyenkor jön a panaszkodás jobbra meg balra :S

@nezavarjmasokat: Itt nem is az a baj hogy nem értelmezte amit olvasott, hanem az ügyintézővel volt baja, hogy nem ajánlották a jobbat, csak ugye utána kéne járni hogy az a jobb az akkor valóban megillette volna őt, ha igen akkor jogos a panasz, ha nem akkor ellenben nyugodjon meg, azaz próbálja meg átvariálni kedvezőbbe amire nem sok esély van, de ne mtud mit tenni, ez tipikusan az az eset amikor megveszel valamit majd 2 nap múlva feleannyiért leakciózzák, így jártál :S

MártonFull 2010.10.15. 14:29:43

NEm jelenik meg a kommentem, igazán megcsinálhatnák már...

nezavarjmasokat 2010.10.15. 15:02:48

@MártonFull: Az ügyintéző helyesen járt el! Ugyanis nem az ügyfél fizeti őt, hanem a bank. Ergo nem fog olyat ajánlani Neked, ami számodra kedvezőbb (tehát kevésbé kedvező a banknak), hiszen nem Te fizeted a számláit... Ha azt akarod, hogy a lehető legjobb kondíciókkal vegyél fel hitelt/kösd le a pénzed, akkor bezony olvasni tudni kell! :-)

nezavarjmasokat 2010.10.18. 16:25:31

Azért valahol nagyon vicces, hogy az évi 50-100 milliót kereső vágó reklámja megy az oldalon...Kedves "hitelkárosultnak" ugyebár nem a pénz a lényeg??

dézsàvü 2010.10.18. 20:42:34

Csatlakozom az előttem szólóhoz, már régóta csípi nekem is a szemem a Vágó reklám.
Mo. egyik legnagyobb szemfényvesztője és cinikusan mindig a legalávalóbb konstrukciókhoz adja a képét.(hangját)

doki1981 2010.10.24. 19:02:03

@dézsavü:

adblock plus kiegészítőt használj a firefoxhoz (ingyenes), és el tudod tüntetni az idegesítő reklámokat és bannereket.
süti beállítások módosítása