Olvasónk úgy érzi, azért járt rosszul, mert a hitelfelvételkor nem tájékoztatták megfelelően.
2008 augusztusában vettem fel CHF alapú lakáshitelt jelzálogbejegyzéssel az MKB Banktól, akkor 3,1% kamat + 2,9% kezelési költség mellett. Új ügyfelük voltam, a hitelfelvétel miatt megszüntettem korábbi bankomnál mindent, és az MKB-nál nyitottam „kivételes” folyószámlát… stb.
Nemrég tudtam meg, hogy a hitelfelvételem időpontjában egy másik számlacsomag („exkluzív”) mellé a kezelési költség csak 1,7% volt.
Amíg a hitelt intéztük többször személyesen találkoztam a hitelügyintézővel és a fiók vezetőjével is, mert rengeteg kérdésem volt. Jeleztem nekik, hogy a kedvezőbb feltételek miatt hajlandó vagyok az összes pénzügyi dolgomat náluk intézni.
Ennek ellenére egyszer sem említették meg az „exkluzív” csomag meglétét és annak kedvező, 1,7%-os kezelési költségét, pedig a csomag feltételeinek meg tudtam volna felelni.
Jelen pillanatban a meglévő hitelem 4,15% kamat + 2,9% kezelési költség mellett törlesztem. Ez összesen: 7,05%. Az exkluzív csomagban a kamat 3,75%, a kezelési költség pedig 1,7%. Ez összesen: 5,45%. A hitelemet 144 Ft / CHF árfolyamon vettem fel, tehát egyáltalán nem mindegy, hogy 7,05% vagy 5,45% a költség.
Jeleztem a banknak, hogy szeretném, ha átsorolnának az „exkluzív” csomagba, mert minden feltételnek meg tudok felelni, de azt a választ kaptam, hogy csak új hitel felvételekor tudok oda átkerülni. (Ezt két éve miért nem mondták?)
Kérdésem, hogy tehetek-e bármit, van-e valamilyen jogi lehetőség, hogy a meglévő CHF hitelemet átsoroltassam a kedvezőbb csomagba. Hivatkozhatok-e a „teljes körű információadás” elmaradására vagy bármire?