A mai naptól december 31-ig igényelhető az árfolyamrögzítés azon devizahitelesek számára, akik mindeddig szerződés szerint, vagy kis késedelemmel fizették törlesztőrészleteiket,de veszélybe került törlesztőképességük.
Az adósok havi törlesztőrészletét 36 hónapos időszakra, de legkésőbb 2014. december 31-ig rögzítik.
Az árfolyamgát időszakának lejárta után a törlesztőrészlet legfeljebb 15 százalékkal lehet magasabb, mint az árfolyamgát időszakában, amely a jövő héten kormányrendeletben kerül rögzítésre.
Az árfolyamrögzítés időszakában az adósok a fenti kedvezményes árfolyamszinteken törleszthetik hitelüket, míg az árfolyam különbözet havi összegét egy gyűjtőszámlán különítik el, amely immár forint alapú hitelként, és a bankok számára is törvényben előírt 3 havi bankközi kamatlábbal kamatozik, ami jelenleg 6,09 százalék.
Az árfolyamrögzítés igénylése egyszerű ügyintézéssel lebonyolítható, az adósoknak fix áron szabályozott közjegyzői díjat kell fizetniük, más díj nem számolható fel.
A kormány a közjegyzőket első körben önmérsékletre szólította fel, a díj meghatározásával kapcsolatban, de a legújabb hírek szerint az egységes közjegyzői díj pontos összegét a legkésőbb jövő héten életbe lépő Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium miniszteri rendelete határozza meg.( Nagy felháborodást keltett, némely közjegyző részéről tanúsított hiéna magatartás, ahogy a bajban lévő emberektől gátlástalanul magas, önkényesen meghatározott díjakat kaszálnak be. )
A programban mindenki részt vehet, akinek jelzáloghitele van, és megfelel a feltételeknek, akár lakáscélú akár szabad felhasználású jelzáloghitellel rendelkezik.
Az árfolyamrögzítés igénylése után az adósok havi törlesztőrészlete azonnal a kedvezményes árfolyamon kerül elszámolásra.
Akik a feltételeknek megfelelnek és igénylik, 2011. december 31-ig kérhetik bankjuknál az árfolyamrögzítést.
Állítólag, az árfolyamrögzítés szabályainak betartását a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete ellenőrizni fogja a bankoknál, és az árképzés mellett a fogyasztóvédelmi előírások betartását is vizsgálni fogják.
Elindult az árfolyamrögzítési program
2011.08.12. 15:46 | Élet a hitel után
Címkék: segítség lakáshitel devizahitel fizetési nehézség banki költségek portfolioblogger
62 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Miltropax 2011.08.12. 18:22:33
Miltropax 2011.08.12. 18:32:29
Miltropax 2011.08.12. 18:45:41
Hogy hogy érzem magam? Dühös vagyok. Nagyon. Pedig világéletemben törvénykövető, törvénytisztelő voltam. Most úgy érzem, hogy nincs semmi kiút. Eddig azt hittem, ha keményen és becsületesen dolgozok, akkor boldogulok ebben az országban, ez az illúzió végképp kihunyt.
Miltropax 2011.08.12. 18:49:22
new hero from hungary 2011.08.12. 20:26:29
Sajnos sorstársak
lettünk!!!
Én 41 évemben járok,mi is csak egy vidéki házat vettünk,ami úgye luxus?! Kettő gyermekemet neveljük feleségemmel! A szomorú valóság,hogy mind a ketten dolgozunk,és nem az a baj,hogy dolgozunk,hanem az hogy nem látjuk a végét!!!
Mármint a hitel nem kevesebb lett hanem több!!!
Mi átlag családot mertünk beválallni,lehet ,hogy hibáztunk?! Mint mindenben???
Na nem hinném csak minket hülyítettek meg!!!
Azért ne adjuk fel!!!Üdv Hero!!!
istii 2011.08.12. 22:18:37
shaw_nyomaiban 2011.08.12. 23:09:11
Szerinted a kemény munka = hitelfelvétellel???
Remélem, most már rájöttél, hogy a kemény munka mást jelent, mint hitelek felvételét....
shaw_nyomaiban 2011.08.12. 23:17:04
Ehhez képest a Rákosi-éra kötelező beszolgáltatásai sehol nincsenek! Akkor talán maximálhatnánk a tej és a kenyér árát is - mondjuk 3 forintban, igaz, elvtársak? Mi több: hozzunk rendeletet, továriscsi, hogy akinek autója van, az kulák!
Normális országban egy szolgáltatás annyiba kerül, amennyit megadnak érte - igaz, ott az adóst is úgy kib@sszák az utcára, hogy öröm nézni, nem pedig "segílyezik" tisztességes, beosztással élő emberek kárára!!!
Miltropax 2011.08.13. 08:23:39
2011.08.13. 10:27:54
Psychopit 2011.08.13. 10:52:23
Főiskola után spóroltam, plusz egy kis FORINT hitel segítségével vettem egy külterületi, szerkezetkész házat, vidéken. Akkor még egyedülálló voltam. Anyám dünnyögött is: fiam-fiam, ki fog oda költözni hozzád...?
Úgy éltem benne, hogy egy szobát nagyjából megcsináltam, a többit meg a két kezem munkájával, délután, este, éjszaka csinosítgattam. 6 év alatt, de kész lett ( 6 ÉV ALATT!!!!!!!! NEM BELEÜLTEM A KULCSRAKÉSZ HÁZBA!!!!!! )
Közben megnősültem. A feleségem, mióta meglátta a házat, azt mondta, mindig itt akar élni (tehát szerencsére nem anyámnak lett igaza) ...egy darabig így is volt.
Aztán, ami az ilyen blogokon szokott következni: jaj-jaj, elveszítettem a munkámat, jaj-jaj.
És innen figyeljen minden devizahiteles:
Felelősséggel tartozik minden gondolkodó(nak tűnő) ember magáért, a családjáért, a tetteiért.
Bp.-n találtam állást, a nejem is jött velem, Ő is itt keresett, talált is, picit (szerencsére csak picit) képzettsége alatt, ALBÉRLETBEN élünk, oda született a pici lányom, fizetjük az albit, fizetjük a ház FORINT hitelét, olyan autót vettem, amit kp-ra ki tudtam fizetni...
Természetesen keressük a lehetőséget, hogy otthon éljünk, de amíg nem tudunk, alkalmazkodunk ehhez a helyzethez...és nem sírunk, nem vonulgatunk utcára!!!!!!!!!!
Moldova írta annak idején, a diploma belépő egy bizonágos világba...biztos ezt olvassa mindenki, DE EZT 30 ÉVE ÍRTA...EMBEREK, ÉBRESZTŐ!!!!!!!!!!!!!!
30 éve apám technikusként nagyobb úr volt, mint ma egy főmérnök...ma már mindenki diplomás, még ha nem is akart az lenni, csak bement hugyozni valami egyetemecskére...oszt' ha már bement, nem engedték ki diploma nélkül...
Vegyétek már észre!!!!! TENNI KELL MAGATOKÉRT!!!!!! Nem vonulgatni, sírni-ríni, jajdeszarnekem....
Aki meg eljön a vidéki házamba: Jaaaaaa, neked könnyű....fabútorok, meg minden...Van olyan szekrény, amit fél évig csináltam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mer' hülye voltam hozzá, elrontottam, újrakezdtem, szerszámot vettem hozzá, kivetőpántokat guberáltam (szó szerint)...!!!!
Persze, kényelmesebb elmenni az IKEA-ba, de nem tehettem meg!!!!!!!!!!
Most meg, igen, úgy néz ki, mintha a nappali bútorokat egy gurigáért vettem volna...
Ja, hogy közben, amíg mindez készült, nem tudtam menő lenni a haverok, kollégák előtt...nem. Nem is akartam.
Fejezze be minden devizahiteles a sírást, fizessen, meg gondolkodjon.
Meg ezért a mondatomért köpködjön engem, pont nem érdekel.
Psychopit 2011.08.13. 10:57:30
Ez az, B+, ez az!!!!!!
Meg vegyétek meg a használautó-kereskedő (ejtsd:nepper) ajánlására a tk-ból helyreállított autót is...
Nyilván a bank is, a nepper is a Te érdekeidet fogja nézni, hát persze...
MAGADÉRT TE GONDOLKOZZ!!!!!!!!!!!!!!!!
istii 2011.08.13. 14:02:55
Nemcsak neked:
Lehet okoskodni utólag, de az tény hogy a devizahitel kockázatait érthető(Bankok bevétele, állami támogatásos hitelek megszűnése) érdekből nem hangsúlyozták eléggé 2005-2008 között. Mindemellett olyan iszonyat magas volt a forint hitel kamata, hogy épeszű ember nem vett fel forint hitelt akkoriban. Kivéve persze a 6%-os kamattámogatásost és 0%-os vállalati hitelt, utóbbit én is felvettem 0%-os kamatra a CHF hitelem mellé, de azt vissza is fizettem már. Pénzügyi/gazdasági területen dolgozó ismerőseim is vettek fel CHF hitelt, így tévedés az, hogy csak pénzügyi analfabéták szívnak a devizahitellel. Szerencsésnek mondhatja magát aki 2005-2008 között nem vett fel hitelt, ennyi. Végképp nem értem, hogy az amúgy is nehéz helyzetben lévő CHF hiteleseket néhányan miért kezelik úgy mintha csak önhibájukból kerültek volna ilyen helyzetbe.
Az önkormányzatok, vállalkozások ugyanúgy bajban vannak, sorra mennek csődbe.
Mindössze ennyi együttérzés szorult belétek? Rosszindulat az viszont van bőven:(
Psychopit 2011.08.13. 14:20:04
Csak látom a sok embert, aki anno hátradőlt a sarkosra kiszámolt törlesztőrészletével ( + persze az autó, TV, házimozi, stb.) és kurva okosnak képzelte magát.
Minek dógozni a sajáton, maj hitelbű megvesszük - szólt a mondás.
Na ezért nem vagyok együttérző.
Én szoptam 6 évet, mire elkészültem.
Nincs az iwiw-en thaiföldi, Kanári-szigeteki, de még csak görög nyaralós képem sem, az igaz...most szopjon más is hat évet. És nem azért, mert dögöljön meg a szomszéd tehene is, hanem azért, hogy végre rájöjjön mindenki: nincs semmi ingyen. Pont.
istii 2011.08.13. 14:50:48
Psychopit 2011.08.13. 15:07:10
Az idézet Tőled származik. Ezt (is) pofázom...ha az emberek annyi időt és energiát fordítanának a probléma helyes kezelésére, a megoldás keresésére mint amenyit a jajveszékelésre, közel nem lennének akkora szarban.
De jajveszékelni fotelből is lehet, így ezt választják.
( a fotelt természetesen költői képként kell értelmezni, én is le tudnék ülni valahová, és hidd el, annnnnyira tudnám magamat sajnálni különböző okok miatt...)
new hero from hungary 2011.08.13. 15:29:41
Sőt tőlünk nyugatabbra nem így viselkednek!!!(Ezt sem lehet általánosítani.)
Most mindent a pénz világ mozgat!!!
Azok akik nyomtatják a bankókat!!!(Fed,stb)
Zeitgeist c filmet ajánlom.
istii 2011.08.13. 15:42:09
Miltropax 2011.08.13. 16:05:20
Psychopit 2011.08.13. 16:32:31
Nem.
Ha valaki nem élt hibátlanul, és sok rossz döntést hozott, az pont én vagyok :)
Ebbe ne is menjünk bele, mert az emlékektől elpirulnék :)
Hidd el, tudom, milyen szarul élni...Mikor megvettem a házat, ültem a nappaliban az aljzatbetonon, és reménykedtem benne, hogy valaki meglátogat, és lesz nála valami kaja :) :)
Víz nem volt, az autóm hátuljában hordtam 500 literenként a közkútról kb. fél évig.
Szerintetek az milyen volt????????
És mindezt - hangsúlyozom - egyedül kezdtem el.
Be is fejeztem, mégis albérletben vagyok kénytelen élni.
Albérlet + hitel...szerintetek nem rosszabb, mint a törlesztőrészlet emelkedése??????
De ezt a MEGOLDÁST találtam.
Miltropax 2011.08.13. 16:33:53
Azért azt elmondom, hogy én sem új lakásba ültem bele és nem voltam semmilyen tengerparti nyaraláson, nem menőzök a barátok előtt, és a lakásfelújítást is önmagam oldom meg. Szóval nem csak úgy beleültem a tutiba a hitelből. És még új autóval sem menőzök...
Miltropax 2011.08.13. 16:49:28
Psychopit 2011.08.13. 17:03:13
Tudomásul kell venni: rossz döntést sikerült hozni anno.
Ennek következményeit pedig viselni.
De én sem blogoltam annak idején (és most sem) hogy deszarnekem...
Nem hülyézem a devizahiteleseket...ha az jön le, akkor félreérthető voltam, elnézést.
DE: mindenki hordja a maga keresztjét...tegye ezt csendben.
Egyezzen meg a bankjával valahogy...de csendben.
Mert ha a devizahiteles sír, akkor én a felvétel időpontjában sokkal rosszabb forinthitelem miatt kezdek sírni...És lehet, sőt biztos (miért hazudnál) hogy nem a könnyű élet reményében vettél fel hitelt, de érts meg engem is:
A környezetemben a saját szememmel látom, hogy rengetegen pont egy számmal nagyobb házban élnek, pont egy számmal nagyobb autóval járnak, mint amit valaha is megengedhettek volna maguknak.
Már tavaly is rengeteg autót foglaltak le a bankok...és akkor még hol volt a frank?????
Érted, mi az én bajom?
Psychopit 2011.08.13. 17:17:10
- Főrobbantom a gecibe
- Kimenek Ámérikába, oszt hajcsák be rajtam
- Nem fizetek, oszt kész
- stb.
Nehéz így közös nevezőre jutni :)
Na ez az én bajom :)
istii 2011.08.13. 17:58:47
istii 2011.08.13. 18:01:22
istii 2011.08.13. 18:19:45
2007 - vegyél fel hitelt
2009 - fektess be
2011 - Információs füzet törlesztéskönnyítési módszerekről
Információs füzet - kölcsönszerződés felmondásnak következményeiről
:P
new hero from hungary 2011.08.13. 22:40:09
Addig is dolgozunk,és amíg tudjuk a részleteket is fizetjük! Azt viszont nem tudom meg oldani még ,hogy 24-órában 48-at dolgozzunk,de rajta vagyok az ügyön,szólók ha sikerült!!! Mindenkinek minden jót!!! Azoknak is akik nem értik,hogy mi zajlik le most rengeteg családban akik hasonló cipőben vagy még rosszabb helyzetben vannak!!!:)
Pénzkereskedő · http://www.nedolgozz.hu 2011.08.14. 00:00:39
Ugyanakkor a bankok és az állam is teljesen hibásan, és a saját hosszabbtávú érdekeik ellenében kezelik a helyzetet. A hitelek nagy része már annyira el van szaladva, hogy ha a banknak el kellene adnia a fedezetet, és az adós holnaptól nem fizetne, akkor óriásit bukna az üzleten, amit egyébként meg is érdemelne, mert ha valakinek, a banknak igazán látnia kellene egy hitel kockázatait, és a legtöbb hitelt nem is szabadott volna folyosítani, tekintettel az adós vagyoni és jövedelmi helyzetére. Ők ezt mégis megtették, rövidtávú üzleti megfontolásokból, és ezért jogos, hogy bukjanak a dolgon, fognak is, csak idő kérdése. Sok adós ugyanis ha élete végéig fizet, akkor is csak a kamatok egy részét fogja tudni törleszteni, teljesen irreális, hogy a hitel megtérüljön. Az árverési moratórium, meg az adósmentő programok ezt csak súlyosbítják, a végtelenbe tolva ki a hitel megtérülését. A bankok csak túlélnek, minden hónap, amikor az adós fizet nekik, tovább odázza, hogy szembe kelljen nézniük a valós helyzettel. Próbálják magasan tartani a kamatokat és az egyéb költségeket, mert tudják, hogy úgysem fog megtérülni az egész, de addig is minden beszedett plusz forint távolabbra tolja a krachot.
A megoldás az lenne, hogy a bankokat államilag kötelezni kellene arra, hogy a nem fizető adósok fedezetét árverezzék el. Ez azonnal helyretenné a jelenleg teljesen irreális ingatlanpiaci árakat, gondolom felére, harmadára esnének. (Attól nem ér többet egy lakás most sem, hogy azt mondjuk rá, 20 millió az értéke, csak nem lehet eladni, amikor 10-ért el lehetne. Ezzel az erővel mondhatnánk azt is, hogy 100 milliót ér, csak nem lehet eladni.) A bankok kénytelenek lennének azonnal szembenézni a veszteségeikkel, és ez rögtön a valódi megoldáskeresés felé mozdítaná őket. A lehetséges minimumra szorítanák a kamatokat és az egyéb költségeket, csak hogy minél több adós fizetőképességét sikerüljön megőrizni, és meglepően nyitottá válnának a "kifizetem most egyben a tőketartozás felét, és felejtsük el egymást" típusú ajánlatokra is. A bankok borzalmasan nagyot hibáztak, és ezért valamilyen formában mindenképp meg fognak fizetni, de nem mindegy, hogy a halogatás lehetőségével élve előbb teljesen földönfutóvá teszik-e az adósaikat is, amitől ők amúgy nem fognak kisebbet bukni. Hiába szedik ugyanis a törlesztőket még egy ideig, a gazdasági összeomlásoknak megvan az a tulajdonságuk, hogy minél később következnek be, annál súlyosabbak. Magától persze egy bank sem fogja ezt bevállalni, mert emberek vezetik, akik elsősorban a saját érdekeiket nézik, nem a cégét. "Ha én nyugdíjba mentem, a bank felőlem csődbe is mehet, de azt a pár évet húzzuk még ki."
new hero from hungary 2011.08.14. 17:18:50
Jó spongyád rá!
Kezdjünk el gondolkozni?milyen megoldások vannak a különböző,problémás családok emberek számára!Tudok egy honlapot ahol nem csak a múlttal a jövővel is foglalkoznak:Pertársaság a hitelkárosultakért,Társadalmi összefogás!
Az ,hogy itthon akarunk élni ne legyen luxus!!!
Élet a hitel után · http://hitelkarosultak.blog.hu/ 2011.08.14. 21:31:47
Pertársaságok alakítása hitel károsultak esetében sajnos nem igazán működő, nem hatékony megoldás. Erről bővebben a Széchenyi Hitelszövetségnél lehet megbízhatóan informálódni. Léteznek sokkal komolyabb hitelválság kezelési megoldások, de ez csak komolyabb pénzügyi cégek "árnyéka alatt" érhető el egyenlőre. Érdemes tájékozódni.
cookszigetek 2011.08.14. 23:58:17
cookszigetek 2011.08.15. 00:14:01
istii 2011.08.15. 10:34:48
Pénzkereskedő · http://www.nedolgozz.hu 2011.08.15. 14:20:29
Az már csak hab a tortán, hogy az ingatlanárak sem tartanának a jelenlegi, vásárlóerőhöz mérve irreálisan magas szinteken, ha a hitelezés beindításával nem pumpálják fel őket. Akik az őrület csúcsán hitelből várároltak, lehet, hogy ugyanazt az ingatlan csak az önerőből is megvehették volna plusz forrás igénybevétele nélkül, ha a hitelezés nem nyomja fel az árakat.
istii 2011.08.15. 14:56:13
Szerintem nagyon el vagy tévedve az ingatlan árakkal, mert nem irreálisan magasak, hanem irreálisan alacsonyak és folyamatosan esnek már 3 éve. Most kb. felére estek a 2008-as árakhoz képest. Sajnos a trend tovább folytatódik, így valószínűleg azt a szintet is eléri majd amit Te reálisnak tartasz. 2008-ban 9M-ért vett panel lakásra alig találsz most olyan vevőt aki megadna érte 4M-t. Szerinted ez irreálisan magas ár?
Poland 2011.08.15. 15:38:12
Pénzkereskedő · http://www.nedolgozz.hu 2011.08.15. 16:25:24
Ha csak 4 milliót adnak a lakásért, akkor az annyit ér az adott piaci helyzetben. 2008-ban meg 9 milliót ért, ha annyiért vetted, akkor más volt a helyzet. Az a beteg dolog, hogy továbbra is azt mondják rá, hogy 9-et ér, mert mindenki azt gondolja, hogy ez így neki jobb. Aki drágán vette, nem akar szembenézni a veszteségével, inkább azt mondja, hogy ér az 10-et is, csak ki kell várni a vevőt. A bankok a könyveikben szintén 10 millióért szerepeltetik, mint hitelfedezetet. Ha leértékelnék a piaci árára az összes fedezetet, összeomlana a könyvelésük, azonnal csődöt jelenthetnének. Az értékbecslőket a bankok tartják el, ők is azt mondják hát, hogy 10-et ér.
Nemrégen egyébként láthattuk élőben, hogy megy az ilyesmi, az ingatlanalapok összeomlásakor. Egy darabig szépen értékelgették fel az ingatlanokat mindig annyival, hogy az elvárt hozam meglegyen, ám amikor tömegesen vissza kellett volna váltani a befektetési jegyeket, és valóban értékesíteni kellett volna a becsült áron az ingatlanokat, kiderült, hogy a felét sem érik. A különbséget én behajtottam volna az auditorokon, akik súlyos díjakért évekig hamisan értékelték az ingatlanokat. Nekik persze semmi felelősségük nincsen, nem is firtatta senki egy percig sem. Én a feléért is megmondtam volna, hogy nem érnek annyit azok az ingatlanok. :-)
A piaci szereplők most mind azt gondolják, hogy ha nem adjuk el a lakást "olcsón", és kitartóan hajtogatjuk, hogy 10 milliót ér, akkor nem lesz semmi baj. Pedig lesz. Ha a tőzsdén elfogy a vevő, a részvények ára összeomlik. Így lett a 10 ezer forintos OTP részvényből 2 ezer forintos pár hét alatt. Ha megint van vevő, megint felmegy az ár. A banki ingatlanportfóliók ugyanúgy össze fognak omlani, ahogy az ingatlanalapok. Mesterséges beavatkozással ezt nem lehet elkerülni, csak késleltetni, és egyidejűleg súlyosbítani a bajt.
Az ingatlanárakat egyébként az átlagjövedelmekhez érdemes mérni. Mindig a nyugat-európai szinthez szokták hasonlítani a négyzetméterárakat, és elégedetten állípítják meg, hogy még mindig olcsóak vagyunk. Csak azt felejtik el, hogy az ottani jövedelem hányszorosa a hazainak.
Miltropax 2011.08.15. 18:23:56
Itt az ideje, hogy megdicsérjelek Titeket!
Nagyon szépen csináljátok, gratulálok, Ti vagytok az egyetlen értelmes faj, a többiek szobrot állíthatnak Nektek, mert annyira tudjátok, hogy hogyan kell cselekedni, úgyhogy csak így tovább!!! Ami a Ti szátokból szól az a tuti, minden megnyilvánulásotoknak mély áhitatot kell kiváltani az egyszerü, bugris, agyatlan, eladósodott tízezrek tömegéből....illetve majmokból. Bocsánat!Szóval nyugodtan dicsekedjetek! :D Bár engem már csak fel sem dühit általánosításotok. Inkább nevetséges ez a bizonyítási kényszer. Nyugodtan megveregethetitek egymás vállát! :DD
Poland 2011.08.15. 20:03:46
istii 2011.08.15. 22:27:53
cookszigetek 2011.08.16. 02:22:48
cookszigetek 2011.08.16. 02:34:50
istii 2011.08.16. 07:05:50
Kérlek valóban ignorálj és ne válaszolj, mert kulturált, értelmes választ úgy sem várhatok Tőled!
"frusztrál titeket egy sikeresebb ember életformája"
@Poland: Szerintem Cook-szigetek aki lenéz másokat.
LyukasBogrács 2011.08.16. 08:05:56
index.hu/video/2011/08/12/a_zullott_kolto_esete_a_kapitalizmussal_2./
index.hu/video/2011/08/13/a_zullott_kolto_esete_a_kapitalizmussal_3./
index.hu/video/2011/08/15/a_zullott_kolto_esete_a_kapitalizmussal_4./
Ezt láttátok már? Ha nem is tipikus, mindenesetre tanulságos.
Élet a hitel után · http://hitelkarosultak.blog.hu/ 2011.08.16. 10:50:13
Némely rosszindulatú és tisztességtelen hozzászólásra reagálva, szeretnénk mindenkit megnyugtatni és tiszta vizet önteni a pohárba: nem másodosztályú polgár az , akinek devizahitele van!Még akkor sem, ha a válság és a devizaárfolyamok elszabadulása miatt nem tud törleszteni.Az ilyen súlyos csapásokkal küszködő embereket még megalázni, tovább taposni - nem túl nemes lélekre vall. Nagyon sokan korrekt módon és tisztességes célokra vették fel a hitelt és továbbra is szorgalmas munkával, becsületes polgárként élnek.Az ilyen bajbajutott embertársainknak a jövőben is örömmel nyújtunk segítséget, bizalommal fordulhatnak hozzánk email címünkön.
Minden kedves látogatónknak köszönjük az érdeklődést, támogatást és továbbra is várjuk észrevételeiket, hozzászólásaikat.
Tisztelettel: szerk.
okostojgli (törölt) 2011.08.16. 14:21:53
Off.
Nincs hitelem, ezért ha marhaságot kérdezek szorri.
Ha 500 frankot (hitel+kamat) kell havonta fizetnem, és mondjuk 260 az árfolyam akkor az aktuális törlesztő részlet 130 ezer forint.
Ha idő közben 220 lesz az árfolyam akkor a részlet 110 ezerre csökken.
Kérdés: ha a 260-nál esedékes 500 frankot nem fizetem be, mert csak, hanem később a 220-as árfolyamnál akkor 130-at vagy 110 ezret kell-e fizetnem és miért?
istii 2011.08.16. 14:38:54
okostojgli (törölt) 2011.08.16. 14:56:15
Gondolom nekem jött a válasz.
"Nekem mindig az aktuális napon váltja át, ha elmaradásom van, akkor a levonás/befizetés napján lesz átváltva."
Ha ez így van, márpedig így van hisz ezt tapasztalod akkor vajon lehetne-e az árfolyamrögzítési programot átalakítva azt úgy meghirdetni, hogy a bank beszedi a 180-as árfolyammal kalkulált forintomat, elkülöníti -gyakorlatilag hosszútávra leköti-, és amikor tényleg elérkezik a 180-as árfolyam akkor szépen beváltja? Az elkülönített forintok kamatai pedig az időben be nem fizetett törlesztőrészlet késedelmi kamatait -egy részét legalábbis- fedeznék.
Kérdés persze, hogy mi van akkor ha a futamidő előbb véget ér mint ahogy a 180-as árfolyam bekövetkezik, illetve a késedelmi kamatok alapja mi lenne. Meg persze az is, hogy az egyszerre beváltott forintok hirtelen mennyire értékelnék fel ismét a frankot.
Poland 2011.08.16. 17:47:58
Érted miről beszélek?Amit fentebb is leírtam.És nem azért jegyzem meg,mert annyira féltékeny lennék,mégis miért,mikor ezt magam is könnyűszerrel megtehettem volna? csak azért is,nehogy lemaradjak!És ez nem egy példa,hanem rendkívűl sok,elképedve láttam,hogy jóformán az ismerősök kerítése többe kerül,mint a mi házunk.Ez nem is baj.De ne sírjanak már utólag! Természetesen tisztában vagyok azzal is,hogy sokan ténylegesen szerényen vették fel összeget,de állítom kitartóan,hogy az a kissebbség.Olyan környéken lakom,ahol mindenki tud mindenkiről mindent,széles körben,ebből következtetek,és különböző helyekről is pluszban.Ez alapján általánosítok.
Poland 2011.08.16. 18:02:06
Poland 2011.08.16. 18:08:31
new hero from hungary 2011.08.16. 18:12:19
:)!!!
new hero from hungary 2011.08.16. 21:31:56
Egészen jó meglátások is elhangoztak,de a személyeskedés nem old meg semmit!!!
Mi csupán éltünk egy lehetőséggel ,pro-kontra,vannak érvek itt is ott is!!!
Nem hinném,hogy sajnáljuk magunkat csak tényeket írunk le!Nem hinném,hogy az itt megszólalók között mindenki dzsentri(kis vagy nagybirtokos)!!!
A lényeg,aki nem ebben a cipőben van, az nem tudja,csak sejtheti, mit élnek meg ezek az emberek!
istii 2011.08.17. 10:05:28
Valójában azt se tudjuk, hogy a frank hitelünk csak papíron frank hitel, vagy valójában történt/történik frank-forint átváltás.
istii 2011.08.17. 10:19:44
new hero from hungary 2011.08.18. 21:59:02
Szeretném tudni,hogy mi garantálja a kormány jelenlegi segítségét?!Politika mentes választ vagy hozzá szólást szeretnék kérni!
Biztos,hogy jó ez az árfolyam rögzítéses dolog?
Nem politizálok és most nem a jobb vagy bal oldali dolgokról szeretnék tudni,hanem azt mi a javaslat!!!Mi az előnye mi a hátránya,annak ha valaki él ezzel a lehetőséggel! Előre is köszönöm a hozzászólásokat!!!
Mi továbbra is tudjuk még fizetni,még!!!
Üdv,mindenkinek!
LyukasBogrács 2011.08.19. 10:10:41
Az arfolyamrogzites nem mas, mint a jelenlegi frank-alapu hitel reszleges ujrafinanszirozasa forint-hitellel: a torlesztor egy (valtozo) reszet nem visszafizetni kell, hanem egy kulon szamlan fog gyulni (es boszen kamatozni) az evek soran, mint adossag. A szerzodes lejartakor pedig a felgyulemlett penzt kamatokkal egyutt (a meglevo, rendszeres torleszton felul) vissza kell fizetni, bar azt nem tudom, hogy milyen utemben.
Ennek az a veszelye, hogy az ados a meglevo hitelet meg megfejeli egy plusz tartozassal, aminek a vegosszege teljesen bizonytalan: a mostani bizonytalansagot kicserelik egy jovobeli bizonytalansagra es egyosszegben zuditjak az ados nyakaba.
Az arfolyamgat-szerzodesek a kovetkezo orszaggyulesi valasztasok UTAN fognak lejarni. Meg veletlenul sem elotte. Ezt csak a tisztanlatas kedveert irom le.
istii 2011.08.19. 11:49:20
new hero from hungary 2011.08.19. 21:08:22
Nos akkor az amit én is végig gondoltam erről az egészről beigazolódni látszik,ez nem megoldás csak egy hangzatos, teszünk valamit értetek,ami ugye más néven blöff!!!
Arra a következtetésre jutottam hogy addig fizetjük amíg tudjuk! Úgy látszik,az erősebbik kutya ...-ik!Marad az ,hogy aki bírja a gyűrődést az talpon marad aki nem ,az pedig így vagy úgy de nem fog jól járni!
Már nem reménykedem,abban ,hogy mi fontosak vagyunk!Köszönöm a választ!!!
Ezek ellenére,nem adom fel,nem adjuk fel!!!
:)!
