Olvasónk panaszt tett a bankjánál, amiért édesanyját adóslistára tették, erre őt rakták fel.
2007. augusztus 6-án svájci frank alapú nagyobb összegű lakáshitelt vettem fel a B. Banktól. Az akkori árfolyam 156Ft/1CHF.
Időközben egyedül maradtam tanuló gyermekemmel és a hitel fizetése – a svájci frank rohamos emelkedése miatt is – nehézkessé vált. Ezt a tavalyi év végén (2009-ben) többször is jeleztem a B. Bank telefonos ügyintézőinek. Mivel halasztott törlesztésű hitelem van,/csak ezt kaphattam/ ezért 2010 márciusában csak egy fizetési könnyítést tudtak ajánlani, ez pedig az „Állami készfizető kezességgel biztosított” kölcsönigénylés.
Kérelmemet elutasították, mert nem látták biztosítottnak a visszafizetését. Ezt nevezik segítségnek?
2010. június 22-én édesanyám lánykori nevére jött a B. Banktól egy levél, melyben közlik, hogyha nem fizeti ki az elmaradást, akkor rákerül a KHR listára.
Ebben a levélben a dátum április 18.(!!!) szerepelt. Édesanyámnak ezzel a Bankkal semmilyen kapcsolata nincsen. Nem volt és nem is lesz náluk hitele. Így felhívtuk a levélen szereplő telefonszámot, hogy magyarázatot kérjünk. Az ügyintéző közölte, hogy tekintsük tárgytalannak a levél tartalmát, mivel adminisztrációs hiba történt, de levélben nem áll módjukban ezt a hibát korrigálni.
2010. augusztus 26-án ismét érkezett egy levél édesanyám nevére, melyben már tájékoztatják, hogy 2010. augusztus 18-án feltették a KHR listára. Panaszomat még aznap telefonon megtettem, majd írásban is. 2010. szeptember 14-én panaszomra válasz érkezett, mely szerint újból adminisztrációs hiba történt és a Behajtási Osztály szerint édesanyám lekerült a listáról.
Ellenben a kivizsgálás során engem tettek fel augusztus 18-án. Kérdezem, hogy a kivizsgálás augusztus 26-tól szeptember 14-ig történt, akkor augusztus 18-án hogyan, mi módon tehettek fel a KHR listára. Kérdésem továbbá, hogy a telefonos munkatárs folyamatosan tájékoztat, hány napnál tart a tartozásom. Legutóbb, augusztus 26-án azt mondta 40 napnál tartok. Akkor hogy kerülhettem fel augusztusban 90 nappal a listára?
Engem, mint a hitelfelvevőt, adóst miért nem tájékoztattak a KHR listára való felvételről? Nekem tudnom kellett volna, hogy ezt a levelet nekem szánták, annak ellenére, hogy nem is egy lakásban lakunk, még csak nem is egy utcában!
Ezekre a kérdésekre senki nem tud választ adni a banknál, mindenki másra mutogat, és azt kérik, hívjak egy másik ügyintézőt.
Úgy vélem, hogy ez a bank semmilyen segítő szándékkal nincs a hitelesek felé. Sajtóközleményükben szerepeltetik, hogy kamatot csökkent, de csak azoknak, akiknek 2 éven belül nem volt tartozásuk. A többi bank, mint pl. OTP Bank, Erste Bank csökkenti a kamatot és lehetőséget ad az ügyfeleknek, hogy ne kerüljenek még nagyobb bajba. Ellenben a B. Bank semmilyen lehetőséget nem kínál ügyfeleinek. Ezzel kizárják azokat az adósokat, akik így is nagy bajban vannak.