Tisztelt Hitelkárosultak blogja!
Felbuzdulva az Erste Bank szomorú sorsú ügyfeleinek levelén, végső elkeseredésemben fordulok Önökhöz.
A többi károsulthoz képest nálam már a hitelfelvételkor elkezdődtek a bonyodalmak, ugyanis az ügyintéző hibájából elhúzódott a hitelbírálat mert képtelen volt elmondani, hogy pontosan milyen dokumentumokat kell benyújtani, így módosítani kellett az adás-vételi szerződés dátumát.
Végül egy hónap csúszással sikerült hitelt kapni amit Fundamenta lakáskasszával kombináltak.
Néhány hónap múlva aztán jött a nem várt telefon a lakáskasszától, miszerint 40 ezer forint tartozásom van feléjük és jó lenne ha befizetném egy összegben, ugyanis nem tudják levonni a számlámról (mindig volt annyi pénz rajta hogy le lehetett volna vonni). Mint kiderült hiába kötöttem csoportos beszedési megbízást valamilyen oknál fogva mégsem tudták levonni az összeget.
Persze a banknak fogalma se volt, hogy mi lehet a hiba. Próbáltam újra kötni a beszedési megbízást, a bankfiókban azt mondták, hogy azt nem lehet. Ennyit a kezdeti nehézségekről.
Teltek múltak az évek, megérkezett a válság és azzal együtt munkanélküli lettem. Ez 2009 januárjában történt. Egészen áprilisig nehézkesen, de tudtam fizetni a törlesztést annak ellenére, hogy egyedül élek, szüleim meghaltak, feleségem nincs, és a munkanélkülieknek járó csekély összegből egyedül nehéz mindent kifizetni.
Május végére felhalmozódott kéthavi tartozás. Hívott a bank, hogy fizessek, mondtam munkanélküli vagyok. Válasz : menjek be a József Nádor téri fiókba és kérjek könnyítést.
Sz. B. ügyintéző (ügyintéző 1, a szerk.) készséggel állt rendelkezésemre. Elmondta, hogy kérhetek 6 hónapos halasztást és ehhez csak egy kérelmet kell benyújtani, plusz csatolni kell a munkanélküliségemet igazoló dokumentumot, és ha azt szeretném, hogy a fennálló tartozásom kiegyenlítését ne követeljék azonnal egy összegben, akkor írjam bele a kérelembe, hogy ezt az összeget építsék bele a 6 hónap utáni törlesztő részletekbe.
Az ügyintéző 2-3 hétben határozta meg az elbírálás idejét. Megállapodtunk, hogy 1 hét múlva hívom. Hívtam, nem tudott semmit, hívjam 1 hét múlva. Megtörtént, elküldött melegebb éghajlatra, hogy én ne hívogassam őt, majd ő telefonál. Mai napig nem hívott... Néhány hét múlva személyesen mentem be, de ekkor már nem dolgozott ott az emberünk.
Egy újabb ügyintéző (ü. 2) "segített". Tőle kaptam egy nevet, telefonszámot, e-mailt, mondván ennél a kollégánál tudok érdeklődni, aki egy másik fiókban dolgozik és ezzel el volt intézve. B. Z. (így hívják a legújabb ügyintézőmet (ü. 3), akinek továbbították az anyagot) 10-ből 10-szer nem vette fel a telefont pedig hetekig próbálkoztam, így maradt az e-mail.
Rákérdeztem, hol tart az ügyem. Az volt a válasz, hogy a Fundamentánál tartozásom van, ameddig nem rendezem nem kaphatok halasztást, néhány napon belül megírja, hogy mennyi a tartozásom és fizessem be azt. Természetesen azóta se írt egy sort se. Nekem kellett kideríteni az összeget amit aztán rendeztem. Ezt a tényt megírtam neki és kérdeztem, hogy mikorra várható a kérelem elbírálása. Nincs válasz.(Augusztus végén vagyunk.)
Természetesen a hónapok folyamán halmozódott a tartozás, de amikor tudtam valamennyit mindig fizettem, ha nem is rendszeresen. Amikor láttam, hogy ezzel az emberrel se megyek semmire újra bementem a bankfiókba megkérdezni, hogy most akkor mi újság. Semmit nem tudott senki. Annyit mondtak, hogy türelem, sok a munka.
Eljutottunk oda, hogy a behajtási csoporthoz került az ügyem személyesen A.-néhoz (ü. 4). Itt már a szerződés felmondása volt a tét. Egy hónapom volt arra, hogy fizessek. Ez alatt az idő alatt szinte naponta beszéltünk, próbálta elintézni, hogy elbírálják végre a kérelmemet, sikertelenül. Lejárt a határidő, de azt mondta ne keseredjek el, fizessem be a tartozás felét, 130ezer forintot és nem lesz baj. (Novembernél tartunk.)
Szerencsére novemberre sikerült munkát találnom és a főnököm volt olyan jó hozzám, hogy adott kölcsön, de ezt az összeget januártól elkezdte levonni, így a részletfizetésre nem maradt pénzem, illetve választhattam volna az éhhalált is...
Elvittem a pénzt a bankba és egyúttal újra megkérdeztem, hogy vajon mi lehet a kérelemmel. Ügyintéző (ü. 5) telefonált, senki nem tudott semmiről, végül valahonnan előkaparta a beadott kérelmemet, amit májusban továbbított Sz. úr (ü. 1) B. úrnak (ü. 3) egy másik helyre. Vajon hogyan került újra oda, amikor a központban kellett volna lennie elbírálásra várva? Nem csoda, hogy A.-né (ü. 4) nem tudta elintézni a központnál, hogy bírálják el...
Újra beadtam a kérelmet. Várakozás, érdeklődés és a szokásos nagy semmi. Időközben újra kértem kölcsön és fizettem be némi pénzt, hogy ne ússzak el annyira.
Áprilisban felhívott S. É. (ü. 6) és megkérdezte, hogy be tudok-e fizetni 200 ezer forintot, mert ha nem, akkor felbontják a szerződést és mellesleg elutasították a kérelmet. Megkértem hogy hívjon vissza, mert éppen dolgozom és nem tudok jelen pillanatban beszélni. Erre az volt a válasz, hogy nem tud hívni, telefonáljak én. (Mintha nem az lenne a dolga.)
Próbálkoztam rengetegszer a központi számon, de csak pénz pazarlás volt, mert folyamatosan foglalt volt. Végül személyesen próbáltam érdeklődni egy legújabb ügyintézőnél (ü. 7). Közölte, hogy felbontották a szerződést és a végrehajtási csoportnál van az ügy. De nem kell aggódnom, a bank nem foglalkozik lakásértékesítéssel, az a cél, hogy megoldást találjunk a problémára.
E-mailben megkérte az illetékest (ü. 8), hogy vegye fel velem a kapcsolatot. (Bankon belül nem tudnak egymással telefonon beszélni.) Néhány óra múlva hívott is a hölgy. Nem fogják kitalálni mit mondott! Június 10-ig fizessek be 270 ezer forintot, ha nem megy, akkor a teljes felvett összeget, ami jóval több mint amit felvettem, a CHF miatt. Ha ez se megy, akkor 3 hónapom van eladni a lakást mielőtt elveszik tőlem.
A hitelfelvételkor 3,6 millió forintot fizettem önrészként. 5 milliót vettem fel, jelen állás szerint kb. 5,5 milliót kellene befizetnem és az évek során kb. 1,5 milliót törlesztettem. Az Erste munkatársainak nemtörődömsége, rossz hozzáállása, a bankon belüli dolgozók kommunikációjának hiánya, az ügyfél félrevezetése miatt kellene buknom a lakásomat, a belefektetett 3,6 millió önrészt plusz az eddig befizetett törlesztő részleteket.
Nem hiszem, hogy az én hibámból jutottunk idáig. Szerintem ha a bank segíteni akarna akkor segítene, de nekem úgy tűnik mintha szándékosan nem akarnának foglalkozni velem és végig az lett volna a cél, hogy elvegyék a lakásomat. Mindenkinek az lett volna a legjobb, ha megadják a halasztást.
Őszintén szólva most már annak is örülnék, ha legalább annyiban segítenének, hogy engedélyeznék az összeg részletekben való megfizetését vagy közösen keresnénk egy elfogadható megoldást.
Ha esetleg a tisztelt olvasók közül valaki tudna megoldást erre a problémára, vagy esetleg hasonló kálvárián ment keresztül és megosztaná velem tapasztalatait az alábbi e-mail címre várom a leveleket: nemethlaci44@gmail.com
Tisztelettel: Németh László
A bejegyzés linkjét természetesen elküldtem az ERSTE Bank Panaszkezelési Osztályára, hátha ők tudnak megoldást találni László problémájára.