Olvasónk egy lízingszerződéssel kapcsolatban írt nekünk.
Az alábbi ügyben szeretném a tanácsukat kérni.
Lombard Lízing, CHF-es autóhitel, 2.3M önerő nélkül. 2008. júniusban lett kötve, külföldi munka miatt szükség volt itthonra egy autóra. Jött a válság, nehézségek, de az autó 31.250-es törlesztője mindig ki lett fizetve.
Kb. egy év elteltével 3 havonta küldték a 3 hónapos kamatperiódusos elszámolásukat, ami akkor még nem volt egy jelentős összeg, így azt is rendeztük, majd az év végétől, mikor már elment a frank, 30.000Ft körül volt pluszban a 3 hónapos elszámolásuk, és amikor vissza is esett kicsit, és ez az összeg nem változott, akkor nem fizettük. A törlesztő részletek fel lettek adva.
Ehhez tartozik még az is, hogy a szerződéskötéskor arról tájékoztatott a kereskedő (banki kirendeltségük nem volt), hogy fix 30.250Ft-ot fogunk fizetni végig, semmilyen más költség nem lesz. Ezzel ellentétben "bevezették" egy idő után ezt az elszámolást. A szerződés is havi fixről szól, csak egy kis utalás van rá, hogy az üzletszabályzatukban megadottak a mérvadóak, amit nem is kaptunk akkor. Most, nyár elején úgy gondoltuk, hogy leadjuk az autót, és ezt meg is írtuk e-mailben az ügyfélszolgálatuknak.
Tájékoztattak a lehetőségekről, ajánlották is, hogy inkább próbáljuk értékesíteni, hitelátvállalással eladni. Próbáltuk is hirdetni sikertelenül, majd "jött" egy 100%-os vevő, aki mindenféle megnézés, kipróbálás nélkül meg akarta venni hitelátvállalással.
Párszor beszéltünk telefonon, de nem tudtunk rávenni, hogy nézze meg az autót, csak a banki papírokat kérte, közben meg nem volt tisztában az autó paramétereivel sem, és egyik napról a másikra el is tűnt. Ebből nagy valószínűséggel az jön le, hogy a Lombard Lízing küldte, mivel egy Pitbull Zrt nevű behajtó cég volt, akik hitelekkel is foglalkoznak, tehát nonszensz, hogy nem volt tisztában a hitelátvállalási dolgokkal.
Ezt meg is írtuk a Lombardnak azzal egyetemben, hogy az árfolyamváltozásból eredő, most már 120 ezer Ft-os pluszt nem tudjuk egyben kifizetni, valahogy építsük be a teljes tartozásba, engedjék el, vagy valami megoldást találjunk rá, mert közben meggondoltuk magunkat, jött ismét egy külföldi munka, így tovább szeretnénk fizetni, de ezt a különbözetet a törlesztőn felül nem tudjuk egy összegben kifizetni. Érdemleges válasz nem jött.
Ezután többször is írtunk e-mailt, szinte hetente, de nem jött válasz. Megírtuk az elképzeléseinket, hogy szeptembertől rendeződik az anyagi helyzetünk, akkor tudjuk tovább fizetni, de még egy nemleges válasz sem jött.
07.09.-én jött egy "válasz" a felvetéseinkre, hogy-hogy tudjuk felmondani egyedileg a szerződést. Ezután még írtunk nekik, amire szintén nem jött válasz, majd ezután 08.23.-án! annyit írtak, hogy megbízott behajtó cégüket keressük. 08. 16.-án pedig felmondták a szerződést... Közben kétszer keresett bennünket telefonon behajtó cég, majd mikor felvázoltuk a helyzetet, akkor elköszöntek, hogy a Lombard Lízinggel beszéljük ezt meg, ők erről nem tudnak.
De ugye a Lombard nem válaszolt, márpedig ha nincs ügyfélszolgálati irodájuk, csak Budapesten/Szegeden, akkor az internetes ügyfélszolgálatnak kéne minél gyorsabban dűlőre jutni az ügyféllel.
Most kaptuk meg pár napja azt a levelet, ami 16.-án kelt, hogy felmondták a szerződést. Azóta megkeresett egy behajtó cég is, hogy mik a további lehetőségek, próbáltunk telefonon is beszélni Lombarddal, de "technikai" okokra hivatkozva nem csinálnak semmit, vagy kifizetjük az 1.6M-et érő autóra az ő általuk kikalkulált 3.3M-et, vagy leadjuk az autót, mikor mi tovább szeretnénk fizetni. Mit lehet ilyenkor tenni? Részben az Ő nem válaszolásuk miatt kerültünk ebbe a helyzetbe.
Addig nem akartunk fizetni, amíg nem tudjuk meg, hogy ők hogyan gondolják. Semmire nem válaszoltak, pedig ha felvázolják, hogy hogyan lehetne tovább, hogy lehet azt a 120 ezret elosztani, vagy pl. fizessünk be belőle x összeget, + a havi részletet, akkor meg tudtuk volna beszélni, és folytatódhatna tovább, mivel nem zárkóztunk el, nem akartunk nem fizetni, de amíg nem tudtunk konkrétat, addig próbálkoztunk kapcsolatba lépni velük rengetegszer, de hát ugye hiába.
Németországból meg kicsit drága lett volna telefonálgatni. Próbálkoztunk, de itt pont a bank zárkózott el teljesen, és részben ők is hibásak a kialakult helyzetért, kezdve a havi fix konstrukcióról, ami ugye nem is fix, folytatva azzal, hogy nem lehet velük beszélni, abszolút semmi megoldásra nem lehet velük jutni e-mailben. Lehet ezzel az üggyel kezdeni valamit felsőbb szerveknél? Úgy gondolom, hogy ha válaszra méltatnak, akkor lett volna megoldás, és tovább tudtuk volna fizetni.
Előre is köszönöm, ha elolvassák, és tanácsot adnak!