"A Szocpol helyett Raiffeisen levélhez további ügyfélbarát ügyintézésre hívnám fel a figyelmet.Sajnos nem vettük észre a hitelfelvételnél, hogy túl könnyen és gyorsan ment minden, hiszen ők tudták, hogy közeleg a válság, ezért gyorsan intéztek mindent.A törlesztők emelkedését mindenki érzi, ezért 3-szor kértünk féléves fizetési könnyítést. Akkor elfelejtettek szóban tájékoztatni, hogy ez azzal jár, hogy a tőke és arra a kamattartozás csak emelkedik. Igaz aláírtuk a papírokat, de sajnos nem vagyunk bankárok.A 90 ezres törlesztőrészlet már 137 ezerre emelkedett.Fizetési könnyítés lehetőségei iránt érdeklődve bementem a bankba, ahol a foteljában terpeszkedő ügyintéző közölte, hogy nekem nem adhat felvilágosítást, mivel a férjem az adós, én csak kezes vagyok.Kezembe nyomott egy formanyomtatványt, amit kitöltve el kell juttatni a bank fizetési könnyítésekkel foglalkozó osztályához, akik több lehetőséget ajánlanak személyre szabottan.Körülbelül két hét múlva telefonon hívták a férjemet különböző variációkat sorolva, mire kérte a hölgyet a férjem, hogy kihangosítaná a telefont, mert ő nem ért ehhez igazán és hadd hallgassuk meg mi is, mint kezesek, valamint ez családi döntést igénylő kérdés. Természetesen a hölgy nem járult hozzá, mivel mi nem vagyunk ügyfelek a fiammal csak kezesek.Halkan megkérdezném, ha nem fizetnénk egyből ügyféllé minősülnénk igaz?Az kiderült a tájékoztatóból, hogy bármilyen könnyített fizetés esetén a tőke és a kamattartozás csak növekszik, jelenleg a tőketartozás közel 5 millió forinttal nőtt az eredetileg felvett összeghez képest, és a törlesztőrészlet a következő félévben ismét nőni fog. Akkor még nem volt szó a svájci frank hitel várható ismételt drasztikus emeléséről a hírekben.A telefonos tájékoztató után másnap felhívtam a fizetési könnyítések osztályát, kértem a hölgyet, hogy szíveskedjenek tájékoztató jelleggel írásban elküldeni azt, amit a férjemnek telefonba kiszámoltak és elmondtak, mert így sajnos nem lehet dönteni.
A hölgy közölte, hogy nem írnak le semmit, különben is nem én vagyok az ügyfél, de nagyon szívesen felhívják a férjemet, újra elmondják neki és akkor ő a telefon alapján leírhatja. Vagy olvassuk el a bank honlapján a fizetési könnyítésekre vonatkozó általános tájékoztatót.Köszi, én a saját ügyemre lettem volna kíváncsi!Ismét kardoskodtam, hogy ezt nem tartom jó megoldásnak, a következő variáció az volt, hogy mind a hárman menjünk be a bankfiókba, ahonnan majd a kolléga felhívja őket és akkor majd ott leírhatjuk.Milyen ügyintézés ez, ahol milliókról van szó és még egy személyre szabott tájékoztatót sem hajlandók leírni, amin az a ronda felelőtlen ügyfél elmerenghet?Ezek után feladtam. A bankfiókokban tisztelet a kivételnek undok és nagyképű ügyintézők ülnek. A minimális segítségnyújtási és tájékoztatási kötelezettségüknek sem tesznek eleget, még annak az ügyfélnek sem, aki szeretne törleszteni, és tényleg keresné a megoldást. Csak olyan "mentő" megoldások léteznek, ahol csak az adós fizethet rá.Ezt nagyon jól megértettem a honlapon lévő tájékoztatókból. Sovány vigasz, hogy más bankoknál sincs másképp."
Hiteles sztorikat továbbra is a hitelkarosultak@yahoo.com címre küldhettek.
A Bank válasza mindezekre itt olvasható.