Hitelkárosultak blogja

ONLINE SEGÍTSÉGKÉRÉS
végrehajtási ügyekben (klikk ide)
ONLINE SEGÍTSÉGKÉRÉS
egyéb ügyekben (klikk ide)

Hirdetés

https://bankihitelkarosultak.hu/peren-kivuli-egyezsegkotes/

Bemutatkozás

Kedves Látogatónk!

Oldalunk, a Hitelkárosultak blogja egy 2009-ben civil kezdeményezésre létrejött és 2021-ben is aktívan működő társadalmi fórum, amely lehetővé teszi az adóssággal küzdők számára, hogy az érintettek ajánlása által megismerjék azokat az ügyvédeket, adósságszakértőket, szervezeteket, akik a legjobb megoldásokat szállították az elmúlt tízenegy-két év során. Ők váltak a blog szakmai partnereivé 2012-től, így konkrét segítséget is nyújtanak a blog látogatói számára, Mindazok az ügyvédi irodák, követeléskezelési szakértők és szervezetek, akik 2012-óta a blog olvasói visszajelzései alapján a legsikeresebbnek és legmegbízhatóbbnak bizonyultak, az alábbi weboldalon lettek egybegyűjtve: bankihitelkaroslutak.hu 

Írásainkat megtalálja az Index címoldalán, a portfolio.hu-n, a bankihitelkarosultak.hu-n és más oldalakon.

Kérjük olvasson tovább...

A blog által ajánlott jogászok, bankügyi és követeléskezelésben járatos adósságszakértők 2009-óta foglalkoznak Magyarországon lakossági adósságkezeléssel. Olvasóink ajánlásai alapján ismerik azokat a megoldásokat, amelyekkel csökkenthető vagy véglegesen megoldható az adósságprobléma, akár végrehajtási eljárás alatt is. Mivel a követeléskezelés szakterületén több mint tizenkét éves gyakorlattal rendelkeznek, így jelentős (használható) kapcsolatrendszerük és válságkezelési tapasztalatuk halmozódott fel az adósságkezelési eljárások területén (peres vagy peren kívül egyaránt).

Keresse a bankihitelkárosultak irodáját, ahol az ügyének megfelelő ügyvédet, szakembert, vagy társaságot fogják kiajánlani Önnek.

Üdvözlettel, Hitelkárosultak blog szerkesztőség

Felhívás!

Hirdetés

Hitelkárosultak blogja

Padlóra küldött egy rosszul megválasztott hitel? Itt már mindent láttunk, neked is tudunk segíteni!

E-mail

 Bedőlt a hiteled? Kopogtat a végrehajtó? Keresed a megoldást? Lehet, hogy elévült a tartozásod? Nincs reménytelen helyzet! Írj nekünk, vagy látogass el a 2009-óta működő bankihitelkarosultak.hu weboldalra:

ELÉVÜLÉS ÉRVÉNYESÍTÉSE

ELÉVÜLÉSI IDŐK KISOKOS

MEGÁLLAPODÁS KÖVETELÉSKEZELŐVEL

VÉGREHAJTÁS FELFÜGGESZTÉS

ÍGY LEHET A VÉGREHAJTÁST FELFÜGGESZTENI-INGYENES EBOOK

MEGÁLLAPODÁS INTRUM ZRT-VEL

 

Facebook

Friss topikok

Címkék

adókedvezmény hitel (1) adósmentő csomag (1) adósság (2) aegon (1) ajánló (10) állami megoldás (1) árfolyamgát (4) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (2) árverezés (11) áthidaló kölcsön (4) átverés (6) autóhitel (1) autó hitel (2) axa (6) axa bank (1) bank (6) bankérdekek (1) bankfelügyelet (23) banki költségek (54) banki perek (5) bankok (3) bankszövetség (6) bank válaszol (6) bedőlt hitel (98) behajtás (33) bhke (1) Budapest Bank (1) budapest bank (3) céges sikersztori (1) cetelem (1) cib (4) citibank (1) credithill (20) családi csődeljárás (1) csalás (3) csok (1) devizahitel (268) devizahiteles ügyvéd (136) devizahitel állami megoldás (47) devizahitel egyezség (2) devizahitel európai bíróság (4) devizahitel hibás termék (4) devizahitel közérdekű kereset (1) devizahitel kúria (3) devizahitel megoldás (4) devizahitel megoldások (128) devizahitel per (144) devizahitel perek (5) devizahitel pertársaság (1) devizahitel semmis (2) devizahitel sikerek (3) devizahitel ügyvéd (4) devizahitel végrehajtás (3) devizahitel végrehajtás portfolioblogger devizahitel per hitel sikerek devizahitel megoldások devizahiteles ügyvéd (1) devizhaitel megoldások (2) devizhitel megoldások (1) diákhitel (2) egyoldalú szerződésmódosítás (17) eladósodás (72) elérhetőség (1) életbiztosítás (2) elévülés (14) elévülési idők (3) elévülés kisokos (2) elévülés megszakadása (4) elévült tartozás (8) előadás (1) előtörlesztés (1) erste (19) eszközkezelő (3) etikai kódex (3) Európai Bíróság (5) európai bíróság devizahitel (5) felhívás (3) fhb (1) fizetési meghagyás (5) fizetési moratórium (2) fizetési nehézség (118) fmh (1) FMH (1) folyószámlahitel (3) forinthitel (8) forintosítás (5) futamidő (2) gvh (1) gvh bírság (1) hazai bankok (4) hírek (15) hitelbírálat (4) hitelezés szigorítása (28) hitelfelvétel (1) hitelintézetek (1) hitelkárosultak (7) hitelkártya (5) hitelkiváltás (4) hitelösszevonás (3) hitelsikerek (35) hiteltörlesztési moratórium (6) hiteltörlesztési moratórium 2021 (4) hitel sikerek (134) hitel törlesztő részletek (1) humor (1) ingatlanpiac (2) Intrum (2) Intrum Justitita (2) jelzáloghitel (39) jövedelem letiltás (1) k&h (2) kapcsolat (1) kásler devizahitel (2) khr lista (3) kilakoltatás (1) kilakoltatás stop (1) követelé (1) követeléskezelők (2) közjegyzők (1) kúria (3) lakásárak (1) lakáshitel (81) lánctartozás (1) magyar (1) magyar bankok (4) Matolcsy (2) matolcsy (3) Mészáros Lőrinc (1) mkb (6) mkb bank (1) mnb (4) modern adósrabszolgaság (3) moratórium (7) ócsa lakópark (1) okirat-hamisítás (1) olvasói levél (94) orbán devizahitel (3) Orbán hitel (1) orbán viktor devizahitel (2) otp (10) otp bank (1) pénzügyi tanácsadó (15) peren kívüli egyezségkötés (1) portfolioblogger (370) pszáf (7) raiffeisen (6) robbantás (1) sajtóanyag (5) Schadl György (3) Schadl György és Völner Pál (3) segítség (56) sikersztori (1) szakértői sarok (12) személyes történet (2) személyi hitel (7) takarékszövetkezet (1) tanácsok (56) társadalmi szolidaritás (2) tartozás (39) tartozás elévülése (2) ucb (3) undefined (1) unicredit (1) üzenet (4) van megoldás (5) végre (1) végrehajtás (81) végrehajtási eljárás (10) végrehajtási jog elévülése (4) végrehajtási kifogás (2) végrehajtás elévülése (1) végrehajtás felfüggesztés (7) végrehajtás felfüggesztése (5) végrehajtás ha nincs semmim (1) végrehajtás leállítása (5) végrehajtás megszüntetése (6) végrehajtás megszűntetése (2) végrehajtó (8) végrehajtói botrány (1) végrehajtó botrány (2) végtörlesztés (9) vélemény (39) versenyhivatal (1) volksbank (1) Völner Pál (1) Címkefelhő

Portfolio Blogger

Portfolio hírbox

Panaszlevél

2010.09.03. 10:12 | hitelkarosultak

Olvasónk panaszára (ha jól tudom) a mai napig nem érkezett válasz csak egy visszaigazolás érkezett, holott a tértivevény szerint július 13-án átvették levelét a bankban.

Panaszbejelentés

2008. augusztus 27-én Z.B. és Z.K. kölcsönszerződést kötöttek az ERSTE Bankkal xxxx helyrajzi számú telekre. Az ügyféltanácsadó K. J. volt.

Mivel a telek földhivatali papírjain az ERSTE bank szerepel, mint jelzálog jogosult, így a körülményes ügyintézés elkerülése, és a közel azonos hitelfeltételek mellett az építési hiteleinket is az ERSTE banknál kezdeményeztük 2009. december 22-én (hiteligénylés benyújtásának dátuma, ERSTE Aréna Pláza fiókjában, K. J.).  Mivel már ekkor tudható volt, hogy 2010-ben több lépcsőben szigorítások várhatók az ingatlanfedezetű hitelek esetében, így időben próbáltunk intézkedni. A korábbi pozitív tapasztalatok alapján az ügyintéző szintén K. J. volt akit idő közben kineveztek fiókvezetőnek az Aréna Plázában.

Mivel ikerház építéséről van szó, így 2 külön építési hitelről beszélünk. Egyik Z. B. és Z. K. nevén fut (akik a telektulajdonosok is), a másik Z. K. és Z.V. nevén. Továbbiakban együttesen Z. család.

A kapcsolatot leginkább telefonon és e-mailben tartottuk K. J.-el  (ERSTE fiókvezető) és B-T. K.-al (független hiteltanácsadó) az ügymenet során.

1,5 hónap eltelte után 2010. február elején jelezte felénk a bank (K. J. telefonon), hogy hiánypótlásra milyen dokumentumokat kell benyújtanunk, hogy mihamarabb még a március elejei szigorítások előtt sikeres szerződést köthessünk. Ennek egy héten belül eleget is tettünk. Közben folyamatosan megnyugtattak, hogy ne aggódjunk a mi hitelünkkel nem lesz gond.
2010. február 10-e után kiment az értékbecslő és felértékelte az ingatlant. Ennek kedvező eredményét február 17-én e-mailben is megkaptuk. Ezzel egy időben az idő rövidsége miatt megnyugtatott K. J., hogy a hitelkérelmünk a szigorítás után is megállja majd helyét, nem kell aggódni. (Valószínű ezért nem sürgette ő sem a dolgokat.)

Március elején a bank (K. J. telefonos egyeztetés) mondta, hogy sajnos a szigorítások előtt nem tudtunk szerződést kötni, de nem kell aggódnunk, mert nem lesz probléma a kérelmünkkel. Elmondásuk szerint elbírálás során úgy rangsorolták a kérelmeket, hogy a kritikusabbakat előrevették és amelyek megállják a helyüket szigorítás után is azok hátramaradtak.
A változás annyit jelent részünkre, hogy nem deviza alapú hitelt, hanem forintos hitelt tudunk felvenni, hasonló kondíciókkal, mint a korábbi volt. (Amit e-mailen is elküldött részünkre.) Valamint elmondta, hogy a központ pár napon belül elküldi, hogy mely anyagokat kell beadnunk újabb hiánypótlás gyanánt. Március közepe felé újabb dokumentumokat adtunk be a banknak bízván, hogy közeledünk a végéhez.

2010. április 9-én, telefonon értesített K. J., hogy a központ elbírálása sikeres lett, így időpontot egyeztettünk szerződéskötés ügyében. Az első szerződéskötés dátuma 2010. április 22 csütörtök de. volt megbeszélve Váci út 33. alá az ERSTE Bank irodájába. Előző nap 21-én Z.K. felhívta B-T. K. hiteltanácsadót, hogy egyeztessenek a szerződéskötés pontos menetéről, mikor megtudtuk, hogy lehet lesz egy kis probléma, mert lebetegedett akinél aláírtunk volna, de K. J. már intézkedik, hogy mégis megköthessük a szerződést. Öt órakor telefonált, hogy sajnos nem sikerült, így egyeztessünk egy újabb időpontot. Akkor megbeszéltük 2010. április 28-a déli 12 órát.

Továbbá mondta, hogy ugyan a szerződéskötés elcsúszott egy „kicsit“, de a folyósítást így majd igyekeznek megsürgetni. Miután ki volt tűzve a szerződéskötés dátuma kétség sem fért hozzá, hogy az elbírálás sikeres. 27-én a bankok zárása után ¾ 7kor mobiltelefonról érkezett egy hívás K. J.-től, hogy kiderült, hogy adminisztrációs hiba történt és elutasításra került a hitelkérelmünk. Ügyintézés közben mindvégig tegező, barátias viszonyban voltunk a telefonhíváskor viszont magázódott és hivatalos volt, így elsőre nem is tudtuk hová tenni a dolgot.

Mivel zárás után, ismeretlen számról érkezett a hívás, így kételkedtünk a hitelességében. Másnap délben megjelentünk a Váci út 33. alatt „szerződést kötni”. Nagy meglepetésünkre senki nem tudott rólunk, hogy meg lett volna beszélve időpont erre a napra, de az egy héttel korábbi időpontra sem találtak minket bejegyezve.
Az irodában lévő hölgy utánanézett az iratainknak és kiderült hozzájuk (a Központba) nagy valószínűséggel soha nem is érkezett be a Z. család hitelkérelme. Természetesen onnan felhívták K. J.-t, aki azt mondta a központnak, hogy a kérelmünk már fióki szinten elutasításra került. A hölgy tájékoztatása szerint erre a fiókvezető jogosult. (K. J. az Aréna Pláza FIÓKVEZETŐJE, így gondolom erről a döntésről első kézből értesült.)

- Február óta azt halljuk, hogy már csak a központ döntésére várunk, náluk vannak a papírok, de most április végén kiderül, a központ sohasem találkozott a mi hitelkérelmünkkel!
- Ha soha nem volt időpont egyeztetve a Hitelközponttal, mért vezetett félre minket a Bank?
- Mivel a központ semmiféle egyeztetett időpontról nem tudott, sosem volt megbeszélve, így nem hinném, hogy a telefonon közölt adminisztrációs hiba elégséges magyarázat lenne arra, hogy 3 hete arra készülünk, hogy a Váci úti irodában aláírjuk a szerződést!

Joggal merülhetett fel a kérdés bennünk, honnantól kezdve történt a félrevezetés? A szerződéskötés kitűzött dátumától egyértelműen kimondható (mivel erről a mi tudtunkon kívül nem igazán tudott más). Viszont további információszerzésünk alapján kiderült, hogy nagy valószínűséggel még régebbre visszavezethető.
Április 29-én felkerestünk további 2 ERSTE fiókot, hogy mi is lenne az eljárás, ha most szeretnénk építési hitelt felvenni. Az ügyintézők mindkét esetben egyértelműen elmondták, hogy esetünkben a jelenlegi (és korábbi) paraméterek szerint nem tudunk építési hitelt felvenni, hisz mindkét hiteligénylés esetében kimondható, hogy az ERSTE Bank evás jövedelemmel rendelkezők esetében ekkora hitelt nem tud nyújtani.

Elmondásuk szerint az idei év első szigorításai között volt, hogy evás vállalkozások esetében szigorúbban vizsgálják a jövedelmet, és kisebb százalékban tudnak rá hitelt nyújtani. Ezt még januárban, de legkésőbb március 1-jén vezették be. Ilyen esetben, ha látható, hogy a bank nem fog hitelt adni a hitelkérelmet be sem tudják fogadni, de a fióki elbírálási szintnél tovább nem juthat az ügy.
Ha viszont fiók elbírálásról van szó, K. J.-nek tudnia kellett, hogy soha nem kerülhet folyósításra hitelkérelmünk ezen kizáró okokból kifolyólag. Ezzel szemben februárban beadtuk a hiánypótlás papírjait, kiment az értékbecslő, majd márciusban újabb hiánypótló iratokat nyújtottunk be MIND feleslegesen és ezek anyagi terheit viseltük, bízván a pozitív elbírálásban.

Továbbá a másik fiókban tájékoztattak arról is, hogy amennyiben benyújtunk egy hitelkérelmet és elutasításra kerülne azt 1, de maximum 2 héten belül megtudjuk. Onnantól biztosak lehetünk, hogy megfeleltünk a hitelkérelemhez, maximum a paraméterekben (hitelösszeg, hitel kondíciók) lehet változás.

- Ezek szerint már sokkal régebben tudható volt, hogy hitelkérelmünk nem felel meg, csak erről elfelejtettek időben tájékoztatni.

A kínosabb szituáció csak ezután jön, mert míg mi az ERSTE Bankban megbízva hónapokig vártuk hitelkérelmünk megvalósulását (nem pusztán naivan, megalapozatlanul), természetesen mért is nyújtottunk volna be másik bankba is hitelkérelmet (miközben a telken lévő hitel az ERSTE Banknál volt és első lépés általában az, hogy arról lekerüljön a másik bank jelzálogjoga).
Hitelkérelmünk beadása óta több lépcsős szigorítás történt a lakossági hitelek nyújtásában, így az is kérdésessé vált, hogy egyáltalán hitelhez tudunk-e jutni. Decemberben, mikor elindítottuk az ügyet pusztán az egyszerűbb lebonyolítás és az addigi pozitív tapasztalatok alapján választottuk az ERSTE Bankot, az akkori feltételek alapján más bank is hitelezett volna részünkre, aminek talán már hasznát is élvezhetnénk.

Mivel kivitelezővel építtetjük a házat, akinek ütemeznie kell, így onnantól, hogy biztosra mondták az elbírálást ők elkezdték a munkálatokat, megrendelték a szükséges anyagokat. A ház egy szintig elkészült a pénzünket beleöltük és akkor közölte a bank nem ad 1 forintot sem. Innentől kezdve várható volt, hogy a kivitelező levonul, elmennek építeni egy másik házat és majd ha azt befejezték (és nekünk sikerült pénzhez jutnunk) tudják tovább folytatni a munkálatokat.
A beépített anyagokat és a többletmunkát, amit mindez jelent, természetesen nekünk kell kifizetnünk. Mindeközben Z. B.-ék eladták a lakásukat, hogy tudják majd fizetni a törlesztő részleteket és terhes feleségével, másfél éves kislányukkal albérletbe költöztetek bízván, hogy ez csak egy pár hónapos átmeneti időszak, míg elkészül a ház.

Azt hiszem, lehetne még sorolni jó pár hátrányt, amit az időnk elvesztegetése okozott. Ha időben tájékoztat az ERSTE Bank az elutasításról és nem ad megtévesztő, téves információkat számunkra, mindez elkerülhető lett volna. Mindannyian tudjuk (nem az első hitelügyintézésünk) mivel jár egy igénylés és hogy lehetnek csúszások, tévedések…, de azt hiszem ez jócskán túlmutat azon.

A mai napig nem kaptunk semmiféle hivatalos tájékoztatót a benyújtott hitelkérelmeink elutasításáról. A tájékoztatás a bankok zárása után egy mobil számról érkezett.

Meglehetősen sok többletköltségünk adódott a félrevezetésből eredően. Így pl.: értékbecslések díja, 2 család albérleti költségeinek díja, telek kiváltás végtörlesztésének díja, hónapokig állt a telekbe fektetett pénzünk, kivitelezővel kötött szerződésünk értelmében a csúszásból eredő plusz költségek is minket terheltek… és az erkölcsi károkat még nem is említettük.

Kérjük a Bankot káraink megtérítésére xxx bízván abban, hogy megoldható ez az ügy közöttünk és nem kell a további hatóságokhoz xxx fordulnunk, hogy megnyugvást leljünk.

Természetesen az alább leírtakat mind e-mailekkel, mind diktafonon rögzített hanganyaggal tudjuk bizonyítani.

Várván mihamarabbi válaszukat! (A törvényileg előírt 30 napos határidőn belül!)

Z. család

Címkék: olvasói levél lakáshitel erste hitelbírálat hitelezés szigorítása portfolioblogger

21 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hitelkarosultak.blog.hu/api/trackback/id/tr322268478

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Neurotikus lakásnemvevők enciklopédiája: A paranoid nemvevő 2010.09.06. 10:06:48

A paranoid nyilvánvalóan a sötét oldalon áll. Gennyes és kész! És igen, van legalább egy bibircsók az állán, szőrszál-szökőkúttal a közepén.A kőkorszaki paranoid szívesebben meózza a lakást telefonon, a virtuális nem az ő homokozója. Vérbeli digitális ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

knknkn 2010.09.03. 11:01:58

Annyit hozzáfűznék, hogy a bank válaszolt a 49.napon. Persze semmi több nem szerepelt a levélben, mint hogy kivizsgálják az ügyet. Megadták az ügyintéző nevét telefonszámát és egy e-mailcímet. És kezdődik megint. A telefont a héten folyamatosan hívom, de soha senki nem veszi fel, valamint e-mailt is küldtem tértivevénnyel (ami nem jött vissza) amire szintén semmi reakció. Csak azt szerettem volna megtudni, hogy mire lehet számítani mennyi ideig kell még várjunk...

hitelkarosultak · http://hitelkarosultak.blog.hu/ 2010.09.03. 11:05:29

@knknkn: Kösz az infót, akkor ezt a részt javítom a posztban.

1kutya 2010.09.03. 14:28:29

egy normális bankban már az ügyintéző a pultban meg tudja neked mondani, hogy kapsz e hitelt és ha igen mennyit (előkalkulátor stb...).

az erste egyébként ősi román bank?:-DDD

Fiona_kedvence 2010.09.03. 14:47:39

tértivevényes e-mail? azt meg hogy???

marciasuroma 2010.09.03. 15:25:13

túl hosszú. belezavarodtam a monogramokba

dézsàvü 2010.09.03. 15:25:25

Ha már a telket is csak hitelre tudtátok megvenni, miből akartatok építeni? A majdan eladandó lakás árából? Mert így csak egy árukapcsolásos kényszerügyletet lehetett volna kötni, mint ahogy próbálkoztatok.

Minden kabátodat egy szegre akasztani pedig soha nem szabad!

vargailles 2010.09.03. 15:30:11

A sztori nagyon ismerős. Szintén Erste, de az érdi bankfiók:
vargailles.archi.hu/index.php/kompromisszum/60-augusztusvegen

csokiájsz 2010.09.03. 15:33:54

OFF
@Hebes: bekussolhatnátok már ezekkel a fake linkekkel, mondhatnám a kurvaanyádat, pedig nem szoktam
ON

Érzésem szerint a posztból hiányzik valami, amit a posztoló elhallgat. Valszeg tudták, hogy evásként nem kaphatnak annyi lóvét amennyit kell, de a fiókigazgató rövidítés arc hitegette őket (pénzt adtatok e neki előre?), hogy majd ő elintézi.

Na most ilyenért, meg egyáltalán, erkölcsi kárt behajtani egy bankon....

a diktafonos cuccot meg szerintem bizonyítékként emlegetni...ősi román szokás

Art Mooney 2010.09.03. 15:35:25

@dézsavü: látom lejött a lényeg neked is, gratulálok

csokiájsz 2010.09.03. 15:38:15

@vargailles: ez a sztori picit más, de abban valóban egyezik, hogy nem két nap az ügyintézés.

Jelen sztoriban a fiókigazgató arc valszeg már az elején tudta, hogy nem lesz pénz, csak egy kicsit hitegette még a kölcsönkérőket, amíg volt értelme....

pakesz (törölt) 2010.09.03. 15:59:43

1., eva == alig fizet adot
2., mar a telekre felvett jelzaloghitelt!
3., most az epitkezesre akarja felvenni a jovedele utan?

megoldas: jelntsd be magadat rendese es akkor a havi brutto 300 at befizeted 1 evig utana kaphatsz hitelt...

pakesz (törölt) 2010.09.03. 16:04:04

amugy nem ertem...
miert nem mentek mas bankhoz is? elmegy erdeklodik es kesz...
ha nincen semmi simli mogotte, akkor a masiknal megadtak volna

amugy ez a poszt nem lett hitelkarosult!!!

ez olyan mint amikor a megeroszakolta.blog.hu -ra bekuld egy oregasszony, hogy 2 fiatalember fixalta a buszon de a vegen elmaradt az akcio...

emzéperiksz 2010.09.03. 17:00:51

Az Erste egy rakás fos bank, nem szabad náluk hitelt felvenni, mert ügyintéző-centrikus az ügyintézés. Ha az ügyintézőnek megy a hasa, kirúgják, nincs kedve melózni, a hitelkérelem hónapokig porosodik. Olyan bankhoz kell menni, ami ügycentrikus, határidőre vállal elbírálást, pl. OTP, MKB.

Erstés best of storijaim:

1. Nem kértem Diákhitelt, nem is voltam diák, de folyósították, mert azt hitték...

2. Ismerős bement egy fiókba, mondja, hogy Gipsz Jakabnak hívják. Mondja az ügyintéző, hogy nagyobb lekötetlen összeg van a számláján. Csodálkozik, hogy az meg hogy lehet. Végül kiderült, egy másik ugyanolyan nevű kliens számláját nézi az ügyintéző. Most mi van, ha azt mondja: oké, tessék ideadni készpénzben azt a nagyobb összeget. A számla valódi tulajdonosa meg csak leshet, hogy hová lett a pénze.

3. X építőiparban tevékenykedő kft. a Tiszántúlon valahol Szécheny kártyát akart az Erstétől. Nem kapott, mert BAR-listás - mondták az ügyveznek. Csodálkozott is. Kikérte a KHR-ből az adatokat, kiderült, hogy a cége adószáma van beírva egy dél-dunántúli Y Mgtsz. neve mellé a feketelistára, utóbbi cég a Mezőbanknál lett rossz adós.
Megkereste a tsz-t, kapott igazolást, hogy igen, ők a BAR-listás cég, akiknek bedőlt hitelük van, és semmi közük X Kft.-hez, csak az adószámuk hasonlít, két számjegyet felcserélve ugyanaz.
Nyilvánvaló volt hát, hogy valaki annak idején elírta a KHR-ben az adószámot, ez okozta a galibát.
Erre az Erste a következőt mondta a Kft. ügyvezetőjének: ők nem tudnak mit csinálni, menjen a Mezőbankba, és szedettesse le magát a KHR-ről. Csakhogy Mezőbank nem létezett akkor már éppen, mert felvásárolták. És vajon ki volt a vevő és a jogutód? Hát persze hogy az Erste.

Xezs 2010.09.03. 19:42:49

Tértivevényes e-mail. Aha.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.09.04. 07:27:26

@pakesz: "1., eva == alig fizet adot"

Ezt a süket dumát abba lehetne hagyni. Helyette nem ártana utána nézni, VALÓJÁBAN mennyit is fizet egy EVA-s azokhoz képest, akik minimális társasági adót fizetnek és elszámolják előre még a jövő hetet is...
Állítom, hogy az EVA alany becsületesebben és TÖBBET adózik sok más, Társasági adós vállalkozásnál. Nem mellesleg pedig az elmúlt pár év során az EVA-s vállalkozások terhei MINIMUM is megduplázódtak.

nezavarjmasokat 2010.09.04. 13:47:10

A medvének az bőre és az arra való előre ivás...:-) A pénz akkor a biztos, ha már a zsebemben lapul! (Bár manapság sajnos már akkor sem mindig)

knknkn 2010.09.04. 21:59:20

@Xezs: Tértis e-mail jobb ha megtanulod hasznos lehet ;)
Thunderbird/Új Üzenet/ Beállítások/Tértivevény
Amint megnyitják a leveled rákérdez, hogy küldesz-e visszaigazolást. És kapsz róla egy válasz e-mailt, hogy megnyitották.
Persze választhatja a másik azt is hogy nem küld, de ez is elárul valamit ;)
Ügyintézésnél alap!

Xezs 2010.09.04. 22:09:56

@knknkn: Sejtettem hogy erről van szó, csak jobb helyeken nem így hívják.

Amúgy meg a legtöbb ember nem küld vissza lófaszt se szóval teljesen fölösleges.

knknkn 2010.09.04. 22:12:33

@Xezs: Én ahol dolgozom ott visszaküldöm aki így küldi. Végtére is azért van nemde???
Aki nem igazolja vissza az valamiért nem akarja hogy lásd, hogy megnyitotta ;) Mi más oka lenne?
Egyszer úgyis klikkel.

nezavarjmasokat 2010.09.04. 22:40:45

@knknkn: Semeddig nem tart egy hozzáértőnek olyan visszaigazolást küldeni a a leveledre (amit mondjuk abc@xyz.gov címre küldtél), hogy qwert@xyz.gov címen elolvasták...De ha úgy akarod, az elolvasott leveledről is kaphatsz tőlem olyan visszaigazolást, hogy a "mailer-daemon" (ezt nagyon szokták szídni a felhasználók, többen már fel is akarták jelenteni! :-))) visszadobta, mert nem létező címre küldted...:-) Úgyhogy hidd el, tök mind1, letiltod avagy sem a visszaigazolást - semmit nem ér.

Xezs 2010.09.04. 22:45:55

@knknkn: Egyéni (vagy céges) megítélés hatálya alá esik, hogy használja-e valaki. Én úgy gondolom hogy senkinek semmi köze hozzá hogy elolvastam-e vagy nem. Ha elolvastam az nem jelenti azt hogy azonnal válaszolni fogok, viszont a "vonal" túloldalán meg nekiállnak türelmetlenkedni hogy miért nem jön a válasz ha már elolvastam.

De cégnél volt már olyan hogy valaki felháborodott hogy visszament neki az üzenet hogy olvasás nélkül törölve lett a levele. Pedig tök jogos volt, mert egy 50 fős osztályon nem mindenki foglalkozik mindennel (vagyis egy olyan törölte olvasatlanul akinek semmi köze az ügyhöz).

Szóval ilyen dolgok miatt én nem használom.
süti beállítások módosítása