Olvasónk édesapja hiába volt elővigyázatos, nem tudta elkerülni, hogy hitele a gyermekére szálljon.
Édesapám hitelt vett fel 2008-ban a Budapest Banknál. - Hitelfedezeti biztosítást vegyen igénybe (Generali), bármi gond lenne, ez egy "nagyszerű" dolog, hiszen a biztosító fizet - ezzel kecsegtették.
Édesapám ekkor már nyugdíjas volt, szív- és érrendszeri beteg, ezt nem is tagadta. Nem baj, a biztosító fizet a hitelfelvevő nyugdíjas halálakor akár természetes halállal, akár baleseti halállal hal meg. Ez volt az ajánlatban. (Ez látható még a mai napig a bank honlapján is.)
Felvette a hitelt, megkötötte a hitelfedezeti biztosítást. Tájékoztatott minket, hogy ha bármi történik vele, a hitellel nem lesz gond, hiszen kötött rá biztosítást.
Sajnos júniusban kórházban, természetes halállal elhunyt.
Ügyintézés a banknál, ügyintézés a biztosítónál, ide-oda küldözgetés, telefonálgatás.
A biztosító visszamenőleg több évre kérte az orvosi papírjait, háziorvosi kartonját, stb. Nem értettük. Miért kérik most, amikor a hitelnél semmi ilyet nem kértek. Hitelszerződés x. oldal, x. bekezdés, apróbetű: ha már a hitelfelvételt megelőző egy évvel fennállt betegsége a hitelfelvevőnek, ami összefüggésbe hozható a halál okával, nem köteles a biztosító fizetni.
Beküldtük az orvosi papírokat, együttműködtünk. Persze elutasították a biztosítás alapján történő fizetést, hiszen Édesapán beteg volt már korábban is.
Bementünk a bankba, hogy felhívták-e a figyelmét erre az aprócska, ámde igen lényeges bekezdésre? válasz: NEM, az ügyfél saját felelőssége, hogy elolvasta-e mind a 20-30 oldal szerződést alaposan.
Bementünk a biztosítóhoz, hogy mutassák meg, hogy Édesapánk milyen nyilatkozatot írt alá az egészségügyi állapotáról. Ja, olyan nincs, akkor még nem érdekelte őket, csak vegye fel a hitelt, kösse meg a biztosítást. Viszont mit gondolunk, ha minden beteg ember után fizetnének, tönkremenne a biztosító.
Hát ennyi. Most fizethetünk. Nem keveset.