Hitelkárosultak blogja

ONLINE SEGÍTSÉGKÉRÉS
banki ügyekben (klikk ide)
ONLINE SEGÍTSÉGKÉRÉS
végrehajtási ügyben (klikk ide)

Bemutatkozás

Kedves Látogatónk!

Oldalunk, a hitelkarosultak.blog.hu egy olyan civil kezdeményezésre létrejövő társadalmi fórum, amely lehetővé teszi az adósságcsapdába kerülők, a hitelkárosultak, a hitelpiaci lehetőségek iránt érdeklődők, valamint a szakmai (pénzügyi – jogi) és társadalmi szervezetek, továbbá a pénzügyi piacokon jártas magánszemélyek kapcsolatfelvételét, párbeszédét.

Kérjük olvasson tovább...

Felhívás!

Hitelkárosultak blogja

Padlóra küldött egy rosszul megválasztott hitel? Oszd meg a sztorid, hogy mások is tanulhassanak belőle!

E-mail

Újdonság!

Bedőlt a hiteled? Kopogtat a végrehajtó? Perelnéd a Bankot? Nincs reménytelen helyzet! Mostantól a blogon keresztül konkrét segítséget is kaphatsz, vagy látogass el az alábbi weboldalra:

www.bankihitelkarosultak.hu

Facebook

Friss topikok

Címkék

adókedvezmény hitel (1) adósmentő csomag (1) adósság (2) aegon (1) ajánló (10) állami megoldás (1) árfolyamgát (4) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (2) árverezés (10) áthidaló kölcsön (4) átverés (6) autóhitel (1) autó hitel (2) axa (6) axa bank (1) bank (6) bankérdekek (1) bankfelügyelet (20) banki költségek (50) banki perek (4) bankok (3) bankszövetség (6) bank válaszol (6) bedőlt hitel (84) behajtás (27) bhke (1) budapest bank (3) céges sikersztori (1) cetelem (1) cib (4) citibank (1) credithill (20) családi csődeljárás (1) csalás (3) csok (1) devizahitel (250) devizahiteles ügyvéd (120) devizahitel állami megoldás (42) devizahitel egyezség (2) devizahitel európai bíróság (4) devizahitel hibás termék (4) devizahitel közérdekű kereset (1) devizahitel kúria (3) devizahitel megoldás (4) devizahitel megoldások (112) devizahitel per (134) devizahitel perek (5) devizahitel pertársaság (1) devizahitel semmis (2) devizahitel sikerek (3) devizahitel ügyvéd (4) devizahitel végrehajtás (3) devizahitel végrehajtás portfolioblogger devizahitel per hitel sikerek devizahitel megoldások devizahiteles ügyvéd (1) devizhaitel megoldások (1) devizhitel megoldások (1) diákhitel (2) egyoldalú szerződésmódosítás (17) eladósodás (66) elérhetőség (1) életbiztosítás (2) elévülés (1) előadás (1) előtörlesztés (1) erste (19) eszközkezelő (2) etikai kódex (3) Európai Bíróság (5) európai bíróság devizahitel (5) felhívás (3) fhb (1) fizetési meghagyás (4) fizetési nehézség (111) fmh (1) folyószámlahitel (3) forinthitel (8) forintosítás (5) futamidő (2) gvh (1) gvh bírság (1) hazai bankok (3) hírek (15) hitelbírálat (4) hitelezés szigorítása (25) hitelfelvétel (1) hitelintézetek (1) hitelkárosultak (7) hitelkártya (5) hitelkiváltás (4) hitelösszevonás (3) hitelsikerek (18) hitel sikerek (119) hitel törlesztő részletek (1) humor (1) ingatlanpiac (2) Intrum (1) Intrum Justitita (1) jelzáloghitel (37) k&h (2) kapcsolat (1) kásler devizahitel (2) khr lista (3) kilakoltatás (1) kilakoltatás stop (1) közjegyzők (1) kúria (3) lakásárak (1) lakáshitel (78) lánctartozás (1) magyar (1) magyar bankok (3) Matolcsy (2) matolcsy (3) mkb (5) mkb bank (1) mnb (4) modern adósrabszolgaság (3) ócsa lakópark (1) okirat-hamisítás (1) olvasói levél (93) orbán devizahitel (3) Orbán hitel (1) orbán viktor devizahitel (2) otp (10) otp bank (1) pénzügyi tanácsadó (15) portfolioblogger (327) pszáf (7) raiffeisen (6) robbantás (1) sajtóanyag (5) segítség (46) sikersztori (1) szakértői sarok (12) személyes történet (2) személyi hitel (7) takarékszövetkezet (1) tanácsok (52) társadalmi szolidaritás (2) tartozás (35) ucb (3) undefined (1) unicredit (1) üzenet (4) van megoldás (4) végrehajtás (47) végrehajtási eljárás (5) végtörlesztés (9) vélemény (38) versenyhivatal (1) volksbank (1) Címkefelhő

Portfolio Blogger

Portfolio hírbox

Itt a törlesztő, hol a törlesztő?

2010.06.17. 10:39 | hitelkarosultak

Olvasónknak az az érzése, hogy ugyanazt az összeget többször is behajtja rajta a bank.

Szerencsére a mi történetünk nem olyan tragikus (egyelőre), mint a blogban olvasottak, de minket is be akar csapni az Erste Bank. Párom felvett ettől a banktól személyi kölcsönt, amely idén május elején járt le.

Az utóbbi 7-8 évben ennél a banknál vezetett számlára kapta a fizetését, melyből ők vonták le a havi 15 ezer forintos tartozás törlesztését. Most kaptunk egy levelet, mely szerint van egy elmaradt részlet miatti 15 ezer Ft tartozásunk, amelyet behajtanak, ha nem fizetjük ki.

Bementünk a bankba. Ott azt sem tudták megmondani, hogy melyik hónapi ez az állítólagos tartozás, csak annyit mondtak, hogy nem idei. Tavaly viszont ők vonták a tartozást, ahogy a párom fizetése beérkezett, első dolguk volt a pénzüket levenni minden hónapban, amelyről értesítést is küldtek.

Ezzel a bankkal jártunk úgy, hogy a számláról eltűnt 15 ezer Ft (nem ez a kölcsöntörlesztés, ezt már akkorra levonták), és soha nem derült ki, hova tűnt a pénzünk. Aznap, mikor levették, bementünk a bankba és ott azt mondták, meg kell várni a hónap végi értesítőt, azon rajta lesz.
Később derült ki, hogy azonnal kellett volna benyújtani panaszt, utólag semmit nem tehetünk.

A pénz sosem lett meg. Szegény emberek vagyunk, ez az összeg kb. 10 napi konyhapénzünk, a dúsgazdag bank pedig szépen lenyúlta. Lehet, hogy valamelyik részlet, amit levontak, nem került jóváírásra, mert eltüntették azt is?
Ez a bank úgy látszik, megtehet mindent a kiszolgáltatottakkal.

Kérem, ha megjelenik az írásom, nevemet ne közöljék, nincs kedvem pereskedni a bankkal, úgyis ők nyernének. Ahol a pénz, ott az igazság is.

Címkék: olvasói levél erste tartozás személyi hitel portfolioblogger

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hitelkarosultak.blog.hu/api/trackback/id/tr862088399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

revizor 2010.06.17. 13:01:01

Eléggé hihetetlen, hogy egy bankszámláról eltűnjön 15 ezer Ft. Erről a pénzmozgásról most is pontosan ki lehet deríteni, hogy hova került, mert a pénz nem tud eltűnni.

dzsaszper 2010.06.17. 14:09:04

ez így szabálysértés-szagú (húszezer forint alatti hűtlen kezelés), ami hat hónap alatt évül el.

Nemarudi 2010.06.17. 14:56:00

Ezért kell egy bankszámla, amire a fizut kapod, és egy másik, amiről a törlesztőt vonják le. 3-4 nappal korábban átulani, és akkor nem tudnak hozzányúlni. Persze macera minden hónapban, és két számlafenntartási díj plusz párszáz forint, de nekem megéri...
Hallottam olyat, hogy valaki hozzájutott egy kisebb összeghez (mondjuk 200k HUF), a törlesztője volt kb 40e HUF, szóval úgy gondolta, hogy a 200 majd fedez pár hónapot, de a bank az ÁSZF-re hivatkozva vmi kamu címen levonta, ráadásul nem is a tőkében írta jóvá.
Nem tudom, hogy milyen hitel, melyik bank, mi volt a sztori vége, csak elrettentő példaként emlékszem rá, szóval én maradok a havi utalgatásnál.

minyuci 2010.06.17. 15:30:01

A bank minden hónapban küld számlakivonatot, azon szerepelnie kell minden tételnek. Elő kellene venni ezeket a kivonatokat és ezzel lehet ellenőrizni, hogy igaz-e, amit a bank állít. Én soha nem dobom ki ezeket - hallom, sokan azonnal kukába dobják a kivonatokat -, legalább 5 évig meg is őrzöm őket. A hitellel kapcsolatos könyveléseket, értesítéseket viszont legalább az utolsó törlesztéstől számított 5 évig őrzöm. Így ha egy részlet vagy pl, közüzemi szla fizetésével kapcsolatban nem értek egyet a szolgáltatóval/hitelezővel, lehetőségem van utána nézni. Amennyiben a hitel teljes futamidejére vonatkozóan nem áll jelen esetben rendelkezésre az összes számlakivonat és az Erste nem tudja megmondani, melyik részlet maradt el, akkor javaslatom a következő:
1.) Ha azt állítja a bank, hogy elmaradás van, köteles ezt bebizonyítani: ezt akkor tudja, ha előbb írásos panaszlevelet kap. Célszerű ennek egy bank által igazolt átvételi példányát megőrizni!
2.)Ha esetleg csak néhány számlakivonat hiányzik, akkor azok másolati példányát utólag is ki lehet kérni a banktól, ennek azonban költségei vannak. Hogy mennyiért állítanak ki ilyet, az ügyintéző megmondja.

W. A. Lucky 2010.06.17. 17:02:59

@srit: Ez addig jól is hangzik, míg a szerződéses feltételek között nem szabják meg neked, hogy a fizetésed oda kell érkezzen, arra a számlára. Ha nem érkezik meg, szerződést szegsz, ami felmondást eredményezhet.

Posztíró: Nem szabad annyiban hagyni!! Azt, hogy hova tűnik bizonyos összeg a számláról, halálpontosan nyomon lehet követni. Ha átutalás, vagy belső átvezetés (akár hiteltörlesztés, akár bárminemű banki költség), vagy pénztári kifizetés, mindegyiknek írásos nyoma van. "Csak úgy" nem lehet egy számlán könyvelgetni, mert ez nem olyan, mint a pénztárca, hogy csak belenyúlunk is kivesszük a pénzt, annak írásos nyoma kell legyen, ha más nem, hát a rögzítő ügyintéző személye látszik, abból már ki lehet indulni. Persze ehhez (ahogy már más is írta) számlakivonat kell, amin látszik a mínusz, és persze panaszos levél (tértivevénnyel feladva!!), amire kutya kötelesek 30 napon belül reagálni (PSZÁF előírás). A hitel törlesztéséről pedig kérni lehet részletes elszámolást, mi, és pontosan hogyan is jött ki, ráadásul erről havonta elszámolásnak is kell(ene) érkeznie, amiből szintén nyomon követhető a történet. Ne hagyd magad, járj utána!! És ehhez még ügyvédet sem kell fizetni...

Pénzkereskedő · http://www.nedolgozz.hu 2010.06.17. 20:01:46

"Később derült ki, hogy azonnal kellett volna benyújtani panaszt, utólag semmit nem tehetünk."

Ilyen nincsen, egy banknak a számlán történt minden tranzakcióval korlátlan ideig el kell tudni számolni. Ha tévedésből jóváírnak egy összeget, azt is levonhatják bármikor, ha észreveszik a hibát. Egyszerűen küldeni kell egy tértivevényes levelet, hogy milyen címen vonták le az adott napon az adott összeget. Ha nem válaszolnak, vagy ki akarnak térni, következő levélben PSZÁF fenyegetés, ha határidőre nem oldódik meg a probléma. A határidő lejártakor azonnal a felügyelethez fordulni.

Dr.Kotász 2010.06.17. 23:19:27

Nyilván a vezérigazgató fagyizni akart és direkt lenyúlták a lóvét... :-)

1. Szerencsétlen ügyintézőhöz bemegy az ügyfél, az meg kapásból mondja meg évekre visszamenőleg, hova tűnt 15e Ft, ha egyáltalán eltűnt... Ez alapból nem 2p, neki is ugyanúgy vissza kell néznie hónapról hónapra... Felesleges ott ülni és várni, netán az asztalt verni. Főleg, ha nem is tapasztalt az ügyintéző. Főleg a fővárosban nem azok, kevesen bírják ki hosszú időn át ügyfélpultban a kevés fizu sok okostojás ügyfél kombót.
2. Panaszlapot bármikor be lehet adni, 30 nap van válaszolni. Nem kell azonnal divatmajomként a PSZAF-ot bedobni, bankban is emberek dolgoznak... Amúgy a PSZAF is csak küld egy sablonlevelet, hogy vizsgálják ki. Max asszem oda is meg kell küldeniük a választ.
Szépen be kell menni, leírni a panaszt és ha 1 hónap múlva nem jön válasz, na akkor lehet elkezdeni izmozni.
3. Lehet a banki rendszer volt a hibás, lehet volt olyan hónap, amikor nem tudták levonni a törlesztést. Mindent vissza lehet keresni. Az Erste panaszkezelése meglehetősen kultúrált, poszt helyett érdemes lett volna egyből oda írni.

csokiájsz 2010.07.02. 10:43:03

ez is egy IQ bajnok poszt. Nem azért mondom, de ha nekem "csak úgy" eltűnne 15 ropi a számlámról....

fotósopp.