Hitelkárosultak blogja

ONLINE SEGÍTSÉGKÉRÉS
banki ügyekben (klikk ide)
ONLINE SEGÍTSÉGKÉRÉS
végrehajtási ügyben (klikk ide)

Bemutatkozás

Kedves Látogatónk!

Oldalunk, a hitelkarosultak.blog.hu egy olyan civil kezdeményezésre létrejövő társadalmi fórum, amely lehetővé teszi az adósságcsapdába kerülők, a hitelkárosultak, a hitelpiaci lehetőségek iránt érdeklődők, valamint a szakmai (pénzügyi – jogi) és társadalmi szervezetek, továbbá a pénzügyi piacokon jártas magánszemélyek kapcsolatfelvételét, párbeszédét.

Kérjük olvasson tovább...

Felhívás!

Hitelkárosultak blogja

Padlóra küldött egy rosszul megválasztott hitel? Oszd meg a sztorid, hogy mások is tanulhassanak belőle!

E-mail

Újdonság!

Bedőlt a hiteled? Kopogtat a végrehajtó? Perelnéd a Bankot? Nincs reménytelen helyzet! Mostantól a blogon keresztül konkrét segítséget is kaphatsz, vagy látogass el az alábbi weboldalra:

www.bankihitelkarosultak.hu

Facebook

Friss topikok

Címkék

adókedvezmény hitel (1) adósmentő csomag (1) adósság (2) aegon (1) ajánló (10) állami megoldás (1) árfolyamgát (4) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (2) árverezés (10) áthidaló kölcsön (4) átverés (6) autóhitel (1) autó hitel (2) axa (6) axa bank (1) bank (6) bankérdekek (1) bankfelügyelet (20) banki költségek (50) banki perek (4) bankok (3) bankszövetség (6) bank válaszol (6) bedőlt hitel (84) behajtás (27) bhke (1) budapest bank (3) céges sikersztori (1) cetelem (1) cib (4) citibank (1) credithill (20) családi csődeljárás (1) csalás (3) csok (1) devizahitel (250) devizahiteles ügyvéd (120) devizahitel állami megoldás (42) devizahitel egyezség (2) devizahitel európai bíróság (4) devizahitel hibás termék (4) devizahitel közérdekű kereset (1) devizahitel kúria (3) devizahitel megoldás (4) devizahitel megoldások (112) devizahitel per (134) devizahitel perek (5) devizahitel pertársaság (1) devizahitel semmis (2) devizahitel sikerek (3) devizahitel ügyvéd (4) devizahitel végrehajtás (3) devizahitel végrehajtás portfolioblogger devizahitel per hitel sikerek devizahitel megoldások devizahiteles ügyvéd (1) devizhaitel megoldások (1) devizhitel megoldások (1) diákhitel (2) egyoldalú szerződésmódosítás (17) eladósodás (66) elérhetőség (1) életbiztosítás (2) elévülés (1) előadás (1) előtörlesztés (1) erste (19) eszközkezelő (2) etikai kódex (3) Európai Bíróság (5) európai bíróság devizahitel (5) felhívás (3) fhb (1) fizetési meghagyás (4) fizetési nehézség (111) fmh (1) folyószámlahitel (3) forinthitel (8) forintosítás (5) futamidő (2) gvh (1) gvh bírság (1) hazai bankok (3) hírek (15) hitelbírálat (4) hitelezés szigorítása (25) hitelfelvétel (1) hitelintézetek (1) hitelkárosultak (7) hitelkártya (5) hitelkiváltás (4) hitelösszevonás (3) hitelsikerek (18) hitel sikerek (119) hitel törlesztő részletek (1) humor (1) ingatlanpiac (2) Intrum (1) Intrum Justitita (1) jelzáloghitel (37) k&h (2) kapcsolat (1) kásler devizahitel (2) khr lista (3) kilakoltatás (1) kilakoltatás stop (1) közjegyzők (1) kúria (3) lakásárak (1) lakáshitel (78) lánctartozás (1) magyar (1) magyar bankok (3) Matolcsy (2) matolcsy (3) mkb (5) mkb bank (1) mnb (4) modern adósrabszolgaság (3) ócsa lakópark (1) okirat-hamisítás (1) olvasói levél (93) orbán devizahitel (3) Orbán hitel (1) orbán viktor devizahitel (2) otp (10) otp bank (1) pénzügyi tanácsadó (15) portfolioblogger (327) pszáf (7) raiffeisen (6) robbantás (1) sajtóanyag (5) segítség (46) sikersztori (1) szakértői sarok (12) személyes történet (2) személyi hitel (7) takarékszövetkezet (1) tanácsok (52) társadalmi szolidaritás (2) tartozás (35) ucb (3) undefined (1) unicredit (1) üzenet (4) van megoldás (4) végrehajtás (47) végrehajtási eljárás (5) végtörlesztés (9) vélemény (38) versenyhivatal (1) volksbank (1) Címkefelhő

Portfolio Blogger

Portfolio hírbox

Béna banktisztviselők

2010.06.07. 09:20 | hitelkarosultak

Tisztelt Hitelkárosultak blogja!

Felbuzdulva az Erste Bank szomorú sorsú ügyfeleinek levelén, végső elkeseredésemben fordulok Önökhöz.

A többi károsulthoz képest nálam már a hitelfelvételkor elkezdődtek a bonyodalmak, ugyanis az ügyintéző hibájából elhúzódott a hitelbírálat mert képtelen volt elmondani, hogy pontosan milyen dokumentumokat kell benyújtani, így módosítani kellett az adás-vételi szerződés dátumát.
Végül egy hónap csúszással sikerült hitelt kapni amit Fundamenta lakáskasszával kombináltak.

Néhány hónap múlva aztán jött a nem várt telefon a lakáskasszától, miszerint 40 ezer forint tartozásom van feléjük és jó lenne ha befizetném egy összegben, ugyanis nem tudják levonni a számlámról (mindig volt annyi pénz rajta hogy le lehetett volna vonni). Mint kiderült hiába kötöttem csoportos beszedési megbízást valamilyen oknál fogva mégsem tudták levonni az összeget.
Persze a banknak fogalma se volt, hogy mi lehet a hiba. Próbáltam újra kötni a beszedési megbízást, a bankfiókban azt mondták, hogy azt nem lehet. Ennyit a kezdeti nehézségekről.

Teltek múltak az évek, megérkezett a válság és azzal együtt munkanélküli lettem. Ez 2009 januárjában történt. Egészen áprilisig nehézkesen, de tudtam fizetni a törlesztést annak ellenére, hogy egyedül élek, szüleim meghaltak, feleségem nincs, és a munkanélkülieknek járó csekély összegből egyedül nehéz mindent kifizetni.
Május végére felhalmozódott kéthavi tartozás. Hívott a bank, hogy fizessek, mondtam munkanélküli vagyok. Válasz : menjek be a József Nádor téri fiókba és kérjek könnyítést.

Sz. B. ügyintéző (ügyintéző 1, a szerk.) készséggel állt rendelkezésemre. Elmondta, hogy kérhetek 6 hónapos halasztást és ehhez csak egy kérelmet kell benyújtani, plusz csatolni kell a munkanélküliségemet igazoló dokumentumot, és ha azt szeretném, hogy a fennálló tartozásom kiegyenlítését ne követeljék azonnal egy összegben, akkor írjam bele a kérelembe, hogy ezt az összeget építsék bele a 6 hónap utáni törlesztő részletekbe.
Az ügyintéző 2-3 hétben határozta meg az elbírálás idejét. Megállapodtunk, hogy 1 hét múlva hívom. Hívtam, nem tudott semmit, hívjam 1 hét múlva. Megtörtént, elküldött melegebb éghajlatra, hogy én ne hívogassam őt, majd ő telefonál. Mai napig nem hívott... Néhány hét múlva személyesen mentem be, de ekkor már nem dolgozott ott az emberünk.

Egy újabb ügyintéző (ü. 2) "segített". Tőle kaptam egy nevet, telefonszámot, e-mailt, mondván ennél a kollégánál tudok érdeklődni, aki egy másik fiókban dolgozik és ezzel el volt intézve. B. Z. (így hívják a legújabb ügyintézőmet (ü. 3), akinek továbbították az anyagot) 10-ből 10-szer nem vette fel a telefont pedig hetekig próbálkoztam, így maradt az e-mail.
Rákérdeztem, hol tart az ügyem. Az volt a válasz, hogy a Fundamentánál tartozásom van, ameddig nem rendezem nem kaphatok halasztást, néhány napon belül megírja, hogy mennyi a tartozásom és fizessem be azt. Természetesen azóta se írt egy sort se. Nekem kellett kideríteni az összeget amit aztán rendeztem. Ezt a tényt megírtam neki és kérdeztem, hogy mikorra várható a kérelem elbírálása. Nincs válasz.(Augusztus végén vagyunk.)

Természetesen a hónapok folyamán halmozódott a tartozás, de amikor tudtam valamennyit mindig fizettem, ha nem is rendszeresen. Amikor láttam, hogy ezzel az emberrel se megyek semmire újra bementem a bankfiókba megkérdezni, hogy most akkor mi újság. Semmit nem tudott senki. Annyit mondtak, hogy türelem, sok a munka.

Eljutottunk oda, hogy a behajtási csoporthoz került az ügyem személyesen A.-néhoz (ü. 4). Itt már a szerződés felmondása volt a tét. Egy hónapom volt arra, hogy fizessek. Ez alatt az idő alatt szinte naponta beszéltünk, próbálta elintézni, hogy elbírálják végre a kérelmemet, sikertelenül. Lejárt a határidő, de azt mondta ne keseredjek el, fizessem be a tartozás felét, 130ezer forintot és nem lesz baj. (Novembernél tartunk.)
Szerencsére novemberre sikerült munkát találnom és a főnököm volt olyan jó hozzám, hogy adott kölcsön, de ezt az összeget januártól elkezdte levonni, így a részletfizetésre nem maradt pénzem, illetve választhattam volna az éhhalált is...

Elvittem a pénzt a bankba és egyúttal újra megkérdeztem, hogy vajon mi lehet a kérelemmel. Ügyintéző (ü. 5) telefonált, senki nem tudott semmiről, végül valahonnan előkaparta a beadott kérelmemet, amit májusban továbbított Sz. úr (ü. 1) B. úrnak (ü. 3) egy másik helyre. Vajon hogyan került újra oda, amikor a központban kellett volna lennie elbírálásra várva? Nem csoda, hogy A.-né (ü. 4) nem tudta elintézni a központnál, hogy bírálják el...
Újra beadtam a kérelmet. Várakozás, érdeklődés és a szokásos nagy semmi. Időközben újra kértem kölcsön és fizettem be némi pénzt, hogy ne ússzak el annyira.

Áprilisban felhívott S. É. (ü. 6) és megkérdezte, hogy be tudok-e fizetni 200 ezer forintot, mert ha nem, akkor felbontják a szerződést és mellesleg elutasították a kérelmet. Megkértem hogy hívjon vissza, mert éppen dolgozom és nem tudok jelen pillanatban beszélni. Erre az volt a válasz, hogy nem tud hívni, telefonáljak én. (Mintha nem az lenne a dolga.)
Próbálkoztam rengetegszer a központi számon, de csak pénz pazarlás volt, mert folyamatosan foglalt volt. Végül személyesen próbáltam érdeklődni egy legújabb ügyintézőnél (ü. 7). Közölte, hogy felbontották a szerződést és a végrehajtási csoportnál van az ügy. De nem kell aggódnom, a bank nem foglalkozik lakásértékesítéssel, az a cél, hogy megoldást találjunk a problémára.

E-mailben megkérte az illetékest (ü. 8), hogy vegye fel velem a kapcsolatot. (Bankon belül nem tudnak egymással telefonon beszélni.) Néhány óra múlva hívott is a hölgy. Nem fogják kitalálni mit mondott! Június 10-ig fizessek be 270 ezer forintot, ha nem megy, akkor a teljes felvett összeget, ami jóval több mint amit felvettem, a CHF miatt. Ha ez se megy, akkor 3 hónapom van eladni a lakást mielőtt elveszik tőlem.
A hitelfelvételkor 3,6 millió forintot fizettem önrészként. 5 milliót vettem fel, jelen állás szerint kb. 5,5 milliót kellene befizetnem és az évek során kb. 1,5 milliót törlesztettem. Az Erste munkatársainak nemtörődömsége, rossz hozzáállása, a bankon belüli dolgozók kommunikációjának hiánya, az ügyfél félrevezetése miatt kellene buknom a lakásomat, a belefektetett 3,6 millió önrészt plusz az eddig befizetett törlesztő részleteket.

Nem hiszem, hogy az én hibámból jutottunk idáig. Szerintem ha a bank segíteni akarna akkor segítene, de nekem úgy tűnik mintha szándékosan nem akarnának foglalkozni velem és végig az lett volna a cél, hogy elvegyék a lakásomat. Mindenkinek az lett volna a legjobb, ha megadják a halasztást.
Őszintén szólva most már annak is örülnék, ha legalább annyiban segítenének, hogy engedélyeznék az összeg részletekben való megfizetését vagy közösen keresnénk egy elfogadható megoldást.

Ha esetleg a tisztelt olvasók közül valaki tudna megoldást erre a problémára, vagy esetleg hasonló kálvárián ment keresztül és megosztaná velem tapasztalatait az alábbi e-mail címre várom a leveleket: nemethlaci44@gmail.com

Tisztelettel: Németh László

A bejegyzés linkjét természetesen elküldtem az ERSTE Bank Panaszkezelési Osztályára, hátha ők tudnak megoldást találni László problémájára.

Címkék: olvasói levél lakáshitel erste devizahitel fizetési nehézség portfolioblogger

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hitelkarosultak.blog.hu/api/trackback/id/tr552062122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsaszper 2010.06.07. 10:41:36

1. Nekem is volt olyan, hogy a Fundamenta nem bírt vonni valamiféle adminisztrációs hiba miatt. Az első telefonos panasz után 3 héttel, mivel tisztán látszott, hogy semmi nem mozdul, email ment a banknak, a Fundamentának és a PSZÁF-nak címezve. Onnnantól 1 hónap alatt rendbeszedtek mindent, és a kieső párezer forint állami támogatást a Fundamenta kártérítésként jóváírta.

2. Bankkal ha probléma van, nem szabad személyesen szóban, vagy telefonon kapcsolatot tartani. Elsőre meg lehet próbálni, de ha komplikáció van, akkor írásban kell, tértivevényes levél, vagy személyesen átadva, fénymásolatra ráírva "Átvettem x napon" pecséttel aláírással.

3. Ha az első írásbeli panaszod már elmúlt 2 hónapos, akkor azonnal érdemes a PSZÁF-hoz fordulni.

Pénzkereskedő · http://www.nedolgozz.hu 2010.06.07. 12:09:21

Így van, az ügyintézők is emberek, villámgyorsan leveszik, hogy kivel mit lehet megtenni, és úgy is bánnak vele.

ITslaveWorkers 2010.06.07. 14:11:29

PSZÁF-HOZ FORDULNI AZONNAL!

Pilgram (törölt) 2010.06.07. 14:18:35

az önerőt nem teljesen értem, hogy miért bukta az üf, de mindegy.

Pilgram (törölt) 2010.06.07. 14:21:09

@ITslaveWorkers: egyébként meg igen, pszáf panasz, azt villámygyorsan intézik.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.06.07. 14:33:35

A "banktisztviselők" szó erős "overstatement", maradhatunk a banki ügyintéző droidnál... Ha vmi a bankban elszabódik, az a droidok miatt van. Ha rossz, következmények az ügyfelet terhelik, ha jó, akkor a költségek.

minden bankot beszántani, besózni, droidokat felkoncolni.

ERSTE Panaszkezelés impotens, nem alkalmasak a feladatukra - ügyfél szív, pénzt bukik.

Írásos panaszra 30 napon belül válaszolniuk KELL.

Én neki írtam levelet (papíron, postán, ajánlott, tértivevény, elsőbbség, amit csak lehet), ügy(nem)intézési hierarchiát kihagyva, direktbe: Sztanó Imre, lakossági üzletágért felelős vez.ig.-helyettes. Népfürdő utcai címre.

A kapott válasz alapján az ügy le lett tolva a panaszkezelésre, de "vmi történhetett", mert megkaptam azt, ami járt.

hitelkarosultak · http://hitelkarosultak.blog.hu/ 2010.06.07. 14:48:32

@flegman: banktisztviselők, az alliteráció miatt. :)

johevi 2010.06.07. 14:48:47

Az a "baj" hogy ez a PSZÁF-fal fenyegetés is vesztett az értékéből, mert már szinte Word sablonként mindenki használja és a valóban jogos problémák is ott állnak sorban.

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2010.06.07. 15:00:08

Ácsi. Fundamentás kombihitelnél nyolc éven keresztül csak kamatfizetés van, utána csökkentik az addig változatlan tőkerészt a fundival. Szóval az eddig befizetett törlesztőrészlet bukó, ezzel nem is lehet vitázni. Teljesen jó, hogy az 5 millás tőkerész csak 5,5-re ugrott fel.

Fortresse 2010.06.07. 16:28:23

Az Erste az egyik legtrehányabb, leggusztustalanabb és leginkább ügyfélellenes bank!
Nekem kétszer is azt mondták a beadványaimra (melyek között másfél év eltelt), hogy a fiók tatarozása miatt nem találják! Sokáig tartott a felújítás...
2008-ban azért nem adták meg a könnyítést, mert az adóstársam élt! Mondták, hogy más lenne, ha nem élne.
Amíg meg nem fenyegettem őket Pszáf-fal, meg bírósággal, magasról letojtak.

Nemarudi 2010.06.08. 13:18:19

@flegman: én a Raiffeisennek írtam, ma van a 27. nap, hogy nem válaszoltak. Őszintén szólva már azért drukkolok, hogy ne is sikerüljön nekik határidőn belül, és akkor fel lesznek nyomva ők is a PSZAF-nál, bár nem tudom, hogy mennyire érdemes, de legalább ennyit megérdemelnek, csak hogy ÉN jobban érezzem magam.
És gondoltam erre a megoldásra is, amit írtál, hogy direktben kéne valami nagykutyának is címezni, de a honlapon egyetlen ember neve sincs feltüntetve. Valakinek nincs ötlete, hogyan deríthetném ki?
Külföldön vagyok, szóval bankba bemenős megoldás kizárva, max családtagot tudnék beküldeni, de velük úgyse állnak szóba. Bár érdeklődni, gondolom, hogy ki is a "lakossági üzletágért felelős vez.ig.h" nekik is szabad :)

Raiffeisen 2010.06.09. 19:13:45

@srit: A PSZÁF magasan lesz....ja a panaszokat.
Karöltve írta alá a "Magatartás kódexet" a magyar kormánnyal tavaly.Amiben pontosan azt rögzítik, hogyan szívhatják ki az adós vérét az utolsó cseppig. Aki nem hiszi , olvassa el!!!
Nagyon kirívó esetben kap egy ki ejnye-bejnyét a bank, egy-két milla bírságot és akkor mi van???

Vattamás (törölt) 2010.06.09. 20:46:02

@Pilgram: elég kicsi az esélye, hogy ennyi idő alatt rendes áron el tudja adni, örül ha kap érte annyit, amit be kell fizetnie. Az idő rövidsége miatt hiteles vevő szinte kizárva, a kápés pedig nagyon tisztában van a helyzetével.